Pouze registrovaní uživatelé smějí přispívat do diskuze. Přihlášení

    Zpět

    Kaťata
    pery, 02.11. v 20:24

    Dnes dorazilo nové album a při prvním poslechu mi spadla čelist a málem i kaťata :-) Tohle album se vám opravdu povedlo, bigbít bez kompromisů, spousta energie, velký posun oproti všem souhvězdí i Trilobitu. Teď ještě vybrat ty správný kousky na koncerty!

    RE:Kaťata
    Luboš Š, 02.11. v 22:56

    Nechci nic přehánět, ale myslím,že nám naši milovaní Olympici nadělili pod stromeček ÚŽASNÝ dárek!!! CD dostanu až od Ježíška, ale jelikož si to můžem poslechnout předem - samozřejmě budou i "slabší" písně, ale já doslova šílím z Pálím tvář. Takovou skladbu jsem od Olympiku neslyšel mnoho let, nesmírně mě těší, že jsem se jí dočkal a móóóc se těším, až ji příští rok iuslyším naživo. Fakt paráda!!! Z bicích učurávám, ty klávesy jsou prostě úžasný, ta změna rytmů a nálad... BOMBA!!! Díky borci!!! L

    RE:Kaťata
    honzam, 03.11. v 15:51

    Nové album je dobré, poslouchám na Apple Music. Asi jediná slabá písnička je z mého pohledu Erika, nápad je to pěkný, ale není to dotažené a melodicky to k textu nesedí - chtělo to nějak jinak zaranžovat a doladit text. V některých písničkách trochu narychlo nahraný zpěv, možná mohlo být více verzí ve studiu a pak z nich vybrat. Jinak Pádím, Kaťata, Šrám, Pálím tvář a Hádky jsou super. Celkově palec nahoru a i za to že Olympic se nebojí přijít s novými písničkami.

    RE:Kaťata
    Saytka, 03.11. v 16:35

    Začnu trochu jinak.. ještě nikdy se mě nestalo, abych pustil album Kaťata opakovaně několikrát a naprosto nevnímal text... páč sem byl NAPROSTO UNEŠEN HUDBOU.... nemůžu se té hudby nabažit...je nádherná,z bicích sem naprosto v SEDACÍM SVALU :D (Martine,si BOŽÍ), Django exceluje, Milánek je dle mě nejlepší basák v republice a náš novic za klávesy má též skvělé nápady... Kluci, diiiiiiiiiiiiiiiik.......na tohle album sem čekal snad od Zelený.. KONEČNĚ jste to rozbalily na plný pecky... žádný koukání doleva, doprava,bez žádných kalkulů zda mužem apod.... KONEČNĚ!!!!!.....sem NADŠEN z alba, že se to popsat slovy NEDÁ.... Jednoznačně NEJLEPŠÍ POREVOLUČNÍ ALBUM, tohle bude KULTOVNÍ ALBUM...jako Želva, Prázdniny, Zelená....na albu není JEDINÁ SLABÁ,coooo slabá :D ani PRŮMĚRNÁ...:D všechny skladby jsou vysoce nadstandardní...je to prostě NÁŘEZ, hardrock, pravý bigbít.... nejlepší je, že pořád přemýšlím, který song je nejlepší a nevím...:D prostě nedokážu vybrat, všechny strašně ŽERU....já psal už předtím,že tuším výjimečné album,ale toooooohle je prostě NĚCO....A když sem začal vnímat i texty:D,tak sem byl UNEŠEN podruhé:D psal to převážně Ondra Fencl a je to výborný...i Malátnému se povedl...a Django taky samozřejmě za 1...;););)...jooo a Koranda je velký TALENT..... vůbec, když sem začal vnímat texty,tak sem byl nadšen,to jsou úplný BÁSNĚ...Ondra,to umí tak malebně vyjádřit (např.v BOUŘI-a už to burácí,oblaka krvácí,pole se mění v jezera než bys řek švec(ten důraz na to ŠVEC od Djanga taky žeru....nebo-blesk po nebesích sjel,stěrač se vpil do skel....je to POETA...;);););)... Já vím,že používám samé SUPERLATIVY :D,ale když to jinak nejde,to album je ÚŽASNÝ ;);)......Joo,do komerčních rádií bych nasadil PÁLÍM TVÁŘ...to by jim mohlo vyhovovat...a jako klip bych dal BOUŘE (úplně vidím ten klip)... A i Kaťata(něco ve stylu jak kluci natočili u krátkého filmu klip JAKO TELE NA VRATA,to by se mi líbilo....;);););).Tak dobře,jdu krátce zhodnotit jednotlivé songy,i když já sem paf ze všech:D.....KAŤATA-super song,Django vyhrál soutěž o NEJRYCHLEJŠIHO kytaristu;);)...Martin boží (jako na celém albu) a text super, VTIPNEJ....PÁLÍM TVÁŘ-tady nejvíc žeru tu změnu nálad songu, obecně to mám velmi rád,jak říkám rádiová píseň jak vyšitá....HÁDKY-naprosto skvělá Milánkova basa..ACH-Malátnému se ten text povedl,pak ta HARMONIE kluků,ta úžasná atmosféra písně,šlapou kluci jak perpetuum mobile (mimochodem tu píseň miluju:D). A samozřejmě Django a jeho kvílející úžasný sólo...že je Martin boží sem už poudal,žeee? :P...ERIKA-musim opět Martine,si BOŽÍ,na tomhle albu exceluješ... tenhle song má super EMOCE, ATMOSFÉRU...... ŘEKLA SI- tu mám hodně rád, ač se zde snad na jediné nemění nálada songu... skvělá basa,tyyy vole:D úplně sem zapomněl na Březiňáka(tak promiň, dáváš tomu albu úžasnou atmosféru, přesně ses trefil do atmosféry těch songů, malebně každý song dokresluješ, měls skvělý nápady,čím ty skladby podkreslit....Březiňáku,píší ti za 1. PÁDÍM-to je pohodička,žeee?.....a ten NÁŘEZ....Brichtovi texty mám rád... ŠRÁM,CO SE NEZAHOJÍ-tady dostane hlavní pochvalu :D náš mladíček Březiňák, dává tomu fajn atmosféru......HEJÁ-když já se už pořád opakuju:D prostě se mi to líbí!!!.....BOUŘE-dobře, kdybych měl pistol u hlavy :D a musel říct nejlepší song alba,nebo mě zastřelí,tak volím BOUŘI.... úžasný...... miluju jí,po všech stránkách.....NEMÁM PÁRU-tak to je vyloženě Django song... opět miluju jí, taká bluesová, skvělý text, bicí, basa. Takže kluci strašně moc DÍÍÍÍÍK.....je to SKVĚLÝ ALBUM, které se dle mě stane KULTOVNÍM.... rozhodně patří do TOP 5 všech alb.... natočili jste VELKOU KVALITU.... takže AMEN,už mě bolej prsty

    RE:Kaťata
    Luboš Š, 03.11. v 23:04

    Saytka to úžasně napsal!!! Já jen myslím, že do rádií se víc hodí Šrám, co se nezahojí. To je dle mě největší kandidát na hit. Ale já pořád trvám na tom, že Pálím tvář je doslova a do písmene bomba!!! A Pádím je na 1.poslech nic moc, na druhý lepší, na třetí paráda a kdoví, co bude na 50.poslech :-). Album globálně zhodnotím až je uslyším komplet celý, ale i z těch ukázek tuším, že i po textové stránce jsme se neuvěřitelně posunuli :-). Díky, díky, díky!!!!!!!!!!!!!! L

    RE:Kaťata
    MichaelBlafka, 04.11. v 7:35

    Hned narovinu říkám, že málokterá píseň, se kterou Olympic přijde (velmi velmi velmi výjimečné výjimky) by mi nesedla. Mám rád všechna období a styly, kterými kapela prošla. Co se týče poslední tvorby, líbila se mi jak Souhvězdí, tak Trilobit, to jsem ale ještě absolutně netušil, že tendence zůstane nadále vzrůstající a vyjdou boží Kaťata, před kterými jsou výše jmenovaná alba pouze předkrm. Titulní KAŤATA nářez, PÁLÍM TVÁŘ hit... asi ne radiový, ale určitě stojí za to zařadit do koncertu, HÁDKY super, ACH mě pobavila - skvělá muzika a text o naříkající holce, ERIKA - tahle píseň mě narozdíl od jiných zaujmula hned na první poslech, povedená, ŘEKLA JSI je poměrně návyková, hodně chytlavá, PÁDÍM mi taky na první poslech přišel slabší, ale to rychle opravilo opakování, moc se mi líbí ten přechod do zběsilosti a sólíček, ŠRÁM je jasnej hit podle mě i do rádia, bohužel takových kandidátů tady bylo i na předchozích albech dost a moc se do radia nedostaly...škoda, HEJÁ a BOUŘE parádička, no a NEMÁM PÁRU to krásně zakončuje, trochu mi podáním přiblížila Starý flák na sólovce, moc se mi to líbí. Shrnuto a podtrženo, pánové, výborná práce a děkuji!!! Určitě by bylo super slyšet více z téhle desky naživo. Ze srdce doufám, že se brzy uvidíme na nějakém koncertu a že Kaťata nejsou Vaším posledním majstrštykem! M.

    RE:Kaťata
    Gepa, 04.11. v 14:29

    Úvod je odpálený titulními Kaťaty, nejsvižnější skladbou hlavně v instrumentálních pasážích. Je to asi nejodvážnější text v historii Olympicu. …bobříci, holiny, zalil zahradu, vyprášil kožich … u kapely neobvyklé spoluautorství dvou textařů. Celkovým soundem mi to navodilo lehkou (ale vážně jen lehonkou) nostalgii po "metalových albech" Když ti svítí zelená a Ó, jé!
    Následuje Pálím tvář. To je šleha! Chytla mě už na první poslech z ukázek a měla by znít na koncertech i v rádiích. Stavba skladby není pro Olympic úplně typická, ale tím je zajímavější. Krátká předehra - prolínání piana a sólující basy a po pomalém nápěvu nás už jen přechod bicích nenechá na pochybách, že to kapela právě rozbaluje. Fanfárovitý klávesy na pozadí „tvoje vina, moje vina,…“ Závěrečné zklidnění nás vrací k úvodnímu piánku. Text je takový jaký bych si já u Olympicu představoval. Neotřelý a byť je drsný, tak není vulgární - alespoň z mého pohledu. "…kolikrát ještě přijde držkopád.... z milosti dej mi ránu pistolí.... lehnul jsem si na hnůj, místo na louku..." Jméno Lukáš Koranda jsem doteď neznal, ale zapamatuji si ho.
    I následující Hádky jsou jeho prací a opět na výbornou. Krom toho, že ctí noty (dlouhá, krátká – to mám rád), tak tu přímo napětí italské domácnosti cítím. Vydařený kousek i hudebně; úsečná kytara s basou a klávesové cvrlikání (opět) na pozadí.
    A do třetice textař LK – Erika (já si do názvu soukromě vsunul "ž", ale to by se hůř zpívalo). Takový Dycky Most! po olympicku. Pozvolna houpající rytmika s tepajícím šlapákem, melodický a opět hezké klávesy jsou opět upozaděné, což dělá zvuk - možná paradoxně – vyváženější a mně osobně sympatičtější. Zase jedna z nejpodařenějších věcí na albu.
    Ještě před Erikou je Malátného Ach – pomalejší písnička, která příjemně plyne v poklidném houpavém tempu za synchronního souznění kytary s basou.
    Z druhé poloviny vypíchnu asi už jen Bouři – pěkné klávesy a sbory.
    Album Kaťata je oproti Souhvězdím rockovější. Oproti Trilobitovi je kompaktnější - tak i onak. Červenou nití táhnoucí se celým albem jsou střídající se tempa v jednotlivých písničkách a syrovější texty.

    RE:Kaťata
    imagi, 06.11. v 19:15

    Proč by neexistovaly dobré zprávy? Po vlažných Souhvězdích a Trilobitu jsou Kaťata konečně zase deska, kterou si pouštím zas a zas, abych tam slyšel "ušní červy". Tak jako dřív.

    Takže předběžně

    Extraliga:
    Ach - Nemám páru - Pádím
    Sloka ACH (Už moře let...) je podle mě to nejlepší z desky.
    NEMÁM PÁRU - to je takový nový "Starý flák" (nebo Jó hospodský, ty se maj?). Refrén "Sny jsou nádherný" je další vrchol LP.
    PÁDÍM - Zase sqělá část: "Kroky spolu soutěží...". Škoda těch zlomů pak.

    Solidní průměr:
    Šrám - Kaťata - Pálím tvář
    Proti skvělému refrénu ŠRÁMU (to piánko za slovem "strach" je úžasné!) stojí sloka, co mě nebaví. Škoda.

    Průměr:
    Erika - Řekla jsi

    Okresní přebor:
    Hádky - Hejá - Bouře

    Za texty to schytáte od Semtamťuka. Témata jako "Měl jsem holku a už nemám" nebo "Nesmím se ohlížet" nebo "Lásky - vrásky - bourák" se nikam bohužel nepohnula.

    Možná příště, bude-li nějaké, prosím o méně zlomů, hlavně těch metalových. Nebyl jsem tím nadšen u Mr. Den a Lady noc, a jsem rád, že jsem přežil Zelenou. Než vyšly Kaťata, bavil jsem se trochu opomíjenými Laboratoří, Bigbítem a Brejlema. Už si nemyslím, že Laboratoř byla z Trilogie nejslabší...

    Jinak díky za Kaťata. Kanou mi slzy vděčnosti.

    RE:Kaťata
    pavel BTO, 08.11. v 10:05

    Zdravím vás, všichni začínají hodnocení CD KAŤATA od první písničky na albu. Já to vezmu od konce, tam jsou podle mě zařazeny nejlepší skladby. Přehrál jsem si album už několikrát a neustále se vracím k písním Nemám páru, Bouře , Šrám co se….z první poloviny alba je skvělá Ach od M.Malatného.

    Petr Janda napsal výborný text k poslední písní Nemám páru ….Sny jsou nádherný, někdy barevný, jindy černobílý…., skladba Bouře od Od O. Fencla patří taky k Best Of... alba, nádherné klávesy od Pavla Březiny a nej rytmika celé skladby, tady bych hledal singl do radií nebo ve skladbě Ach ...už moře let ,vidím tenhle svět….další skvělá skladba alba. Z těch pomalejších věcí alba je super Šrám co se.., ale už bych navrhoval zařadit jako singl neúplně pomalou píseň , Olympic už několik desetiletí razí cestu do rádií přes pomalé písně jako... To není snadným ,Němá, Jsi moje.. a ne vždy to vyšlo...

    Tuto čtveřici skladeb bych rád slyšel naživo na koncertech, a doplnil bych je metalovými Kaťaty a Pádím. Mezi mé nejlepší skladby Olympicu patří metalové Jako tele na vrata, Když ti svítí zelená , Bigbít, Vůně benzinu, Kanagom, Holka z lidu a mohla se tam dostát i Pádím, ty rychlé rockenrolovo-metalové části písničky jsou skvělé, pak to ale přechází do pomalých pasáží, škoda… .

    Nové CD Olympicu je dobrý počin před blížící se šedesátým výročím kapely, tak snad se na jaře vše vrátilo do normálu a Olympic vyjede na další koncertní šnůru….

    RE:Kaťata
    fobo, 10.11. v 15:19

    Dám si teda taky svoje stručné hodnocení.
    Nejlepší : Pálím tvář, Pádím , Kaťata.
    Nejlepší b) : Hádky (vázy házíš) , Erika, Nemám páru.
    Zbytek velmi kvalitní, nepřeskakuju jedinou skladbu, což se mi na minulých cd nestávalo. Texty vtipné, tady je velké zlepšení. Zvuk výborný, ale trošku víc bych vytáhnul kytaru, přechody rychle-pomaleji dobré osvěžení.
    Singl: jednoznačně Pálím tvář !!! Hudebně i textově.
    Do rádií nesmí jít žádnej cajdák ani náznakem, musí to odsejpat, jinak je to ztracený a nikdo si toho ani nevšimne bude to zase "no jo, Olympic, už to není ono" Tak se jim musí ukázat, co je ONO !

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 10.11. v 17:34

    Tak tu poslední větu říkám od začátku, co jsem sem začal blábolit, tj. od Sopky. A samozřejmě blbě. Přesně tak, dobře řečeno.

    Jinak - na nový CD furt čekám, třeba příjde. Úmyslně se mi to nechce poslouchat na Youtube, to už je taková tradice. Takže nic neznám.

    A dvě věci, které ani nesouvisí s tím, jestli už jsem to slyšel, ale myslím, že jsou zobecnitelné, chce se mi to napsat, i když spoustu lidí naseru:
    1) Na rozdíl od spousty jiných, dobrých různěžánrových umělců či "těles" (schválně neuvádím příklady), je Olympic už léta textově "nedůvěryhodný" a to né proto, že by Django lhal, nebo, že by se občas nevyskytly dobré věci, ale proto, že kapela nemluví "svým jazykem".
    Vysvětlení pro útočníky:
    Až budete mít jednou kapelu, což se může snadno stát, nejlíp, když budete mít i schopnost tvořit si nejen hudbu ale i texty. Během času vám to totiž udělá ten správnej ksicht. Mimo jiné i proto, jak tu někdo správně zmínil, že text taky HRAJE .. rytmus veršů atd. Proto jsou ty kapely od sebe odlišné, nejen kvůli hudbě. Pak samozřejmě jde o témata, která vytvářejí typickou náladu, ale to se nebije - jeden - dva textaři se o ně poperou tím SVÝM způsobem a lidi na to už slyšej. Takhle zpívá jejich kapela! Obrovská výhoda této varianty je i v tom, že můžete text vytvářet před, po a nebo současně s hudbou, třeba ve zkušebně. Pak to sedí jak prdel na hrnci. Pokud nebudete schopni textovat sami, ať vám to stabilně dělá 1, max 2 dobrý kámoši, kteří věděj jak na to a taky vás znaj a daj vám to do pusy a stylu. (Olympic - Rytíř, Vrba). A nejlíp furt. Nejhorší varianta, kterou můžete udělat je dát do kupy hudbu a "hledat, co by se do toho hodilo a kdo by to tak mohl napsat" a nejlíp ať je to holkách. Ono je to prostě po létech znát i na tom výrazu kapely. A je to taková popíkařina, bez ohledu na to, jestli to zní jako metal nebo funky.
    Popíkařina v tom smyslu, že takhle se v popu pracuje.

    A za 2) Ale to už se tady semlelo hodněkrát. Byly 4 předchozí desky, kde se daj najít výborný až dobrý věci a pak opravdu pralesní liga, pro mě (z různých důvodů a je to subjektivní). Bohužel to tak slyším. To kolísání laťky je dost nedobrá záležitost.
    Na druhou stranu si nemyslím, že by zrovna teď přišla ta hodně rocková a předtím to bylo nevýrazný. Tam jsou dobrý věci, taky.

    Teď teda poslouchám i žánrově jinou hudbu, pokud už si něco pouštím, budu se muset trochu překliknout, ale už se docela těším, jak namnožím ta svoje best of z nový desky.
    Do ničeho konkrétně už rejt nebudu, z toho už jsem vyrost :)

    P.S. A co kdyby Olympic, v rámci tý debilní situace kolem, udělal na youtube koncert třeba právě z těch Kaťat ? Wohnouti např. toho mají podobně nasekaného dost a s dobrým, koncertním zvukem. Zkušebna, přímej přenos a Zelená, tak jedem !

    RE:Kaťata
    Saytka, 10.11. v 23:22

    Ještě k tomu,co do rádií... souhlas s tím, že by to mělo být něco,co je TYPICKÉ pro to ALBUM... Ať MASY konečně vidí,co jste natočili za PECKU...:P...já si myslím,že tam dáte ŠRÁM... ale dle mě je to chyba... mě se ten song líbí, ale není TYPICKÝ PRO to ALBUM...tam dle mě musí být třeba ACH(to je tak úžasná hardrocková jízda),nebo PÁLÍM TVÁŘ,nebo třeba BOUŘE....to jsou TYPICKÉ skladby pro to album...Joo anebo Erika.. kdyby tohle slyšely MASY :D:D,tak by se o Vás mluvilo i tam....kde se už dlouho nemluvilo... jinak to album miluju,taky jedu,jak zpívá Django skladby od A do V...:D(on teda telefonní seznam:D) a nepřeskakuju...je to prostě KVALITA..

    RE:Kaťata
    fobo, 12.11. v 15:04

    Zrovna jsem v autě poslouchal Šrám a pokud se tohle dá to rádií jako singl, je to zprominutím ztracený. Písnička není špatná, začátek a kytarový sólo se mi moc líbí, ale ten refrén zní naivně a popíkově.
    A zůstane tu zase unylý popíkový Olympic v očích veřejnosti. V minulosti (nedávné) se ta chyba opakovala stále, nejpomalejší nejunylejší věci do rádií, to je ztracené.
    Takže opět: PÁLÍM TVÁŘ !!!

    RE:Kaťata
    Gepa, 11.11. v 10:01

    S vytažením kytary souhlasím!

    Tenhle problém mám u Olympicu už od studiové nahrávky Bigbítu. Řešilo se to tu i u záznamů z Malostranské Besedy - shodou okolností též u Bigbítu (a Kanagomu). Tehdy tu ale (asi) většině přišlo, že je tam té kytary příliš, tak agentura přišla s druhým mixem. Mám oba a poslouchám ten kytarovější.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 07.12. v 18:52

    Jak oba - z Malostranský ?
    Já mám taky kytaru rád.

    RE:Kaťata
    Gepa, 08.12. v 7:42

    No ale ty si byl iniciátorem toho, že je na Retru 7 kytary moc! A pak sis lebedil, že druhý mix je lepší. Zareaguju v těch vláknech, aby se vyhoupla nahoru.

    RE:Kaťata
    zeleznik2, 17.11. v 10:52

    magazin.aktualne.cz/kultura/hudba/recenze-olympic-

    RE:Kaťata
    Gepa, 17.11. v 17:35

    Recenze by byla hezká, kdyby tam autor Josef Vlček (!) neudělal chyby. Z Pavla Chrastiny udělal Petra Chrastinu a autorství textu titulních Kaťat přiřknul pouze Fenclovi a vypustil Jandu. Se mi vybavil text ze zlaté edice, kde Tůma zaměnil hokejistu za bubeníka - namísto Petra napsal Milana Hejduka.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 17.11. v 18:36

    Možná za to nemůže veterán Vlček, to se stává.
    Evidentně je recenze pozitivní. Já s něčím nesouhlasím, ale sem za ni rád. Ve středu si to poslechnu, o čem se to tady všichni baví.

    RE:Kaťata
    Saytka, 17.11. v 19:24

    Tak já v hokeji fandím Pardubicím, takže Milan Hejduk za mě dobrý ;););)....rumzine.com/olympic?fbclid=IwAR0CoMo4di1shfEAsbfqW kdo tento rozhovor s Milanem a Martinem ještě nečetl,tak tady ho máte... vesměs s nima souhlas

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 17.11. v 20:46

    To je perfektní rozhovor.

    RE:Kaťata
    Saytka, 17.11. v 21:01

    Taky říkám, ještě sem můžu dát rozhovor s Djangem a Březiňákem, jestli chceš

    RE:Kaťata
    Saytka, 17.11. v 21:06

    rumzine.com/olympic-nasi-fanousci-jsou-z-nove-nahr wünschuju fajn čtení...;););).... jinak sem četl asi 9.recenzí na album Kaťata a poměrem 8:1 bylo album velmi chváleno....byla jen JEDNA NEGATIVNÍ recenze

    RE:Kaťata
    Saytka, 17.11. v 23:22

    rumzine.com/olympic-nasi-fanousci-jsou-z-nove-nahr teď už snad funkční

    RE:Kaťata
    zeleznik2, 19.11. v 16:56

    Ještě jsem neslyšel, ale recenze jsou docela příznivé. Noví textaři, čekal jsem nějaký text od Pavla Chrastiny či Karla Šípa, který se podílel na předchozí trilogii.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 28.11. v 22:16

    KAŤATA – subjektivní amatérský pohled
    Celkově:
    Když si představím desku ve svahilštině, líbí se mi hudebně album celé. Je z něj cítit energie, jsou tam pěkný melodický refrény značka Olympic, místy je to fakt krásně zaranžované, až uši pleskaj. Instrumentálně silné, všichni se vyřádili. Poctivá ruční práce. Snad si to užijou i naživo.
    Je ale fakt, že podobně jsem si to myslel i u předchozích desek. To bych musel nějak porovnávat. Tady je toho možná opravdu trochu víc, ale je to čerstvé a mě ten poslech prostě zkreslují slova. Mám dojem, nevím už přesně, že takový Bujný noci byly hudebně taky O.K., ale ….
    Deska má hodně dobrý zvuk. Užil jsem si CD hned napoprvé do bedýnek, bez šolichání, volum doprava a dobrý! Nevím sice, v čem je „rockovější“ nebo „tvrdší“ než ty předchozí desky (že by dvojšlapka a ty metly?), ale je nápadité. Mimo jiné jsem rád za tu pěknou konkrétní basu třeba. Gibsona Petr Janda používal asi na ty těžkotonážní rify (?).
    Jinak zírám, jak mu ty prsty kmitaj. Když mu (Jandovi) bylo kolem padesáti, tak ho jeden lokální muzikant chválil, jak je na svůj věk ještě rychlej … Bicí celkově skvělý, to je pohádka. A klávesy se mi líbí. Pavel hraje pestře. A je tam docela bohatej rejstřík zvuků, než jsem si zvyk, u jedný písničky (Hádky?) jsem se lekal, že mi zvoní mobil.
    Fajn obal, asi taky funguje, myslím.

    Takže shrnuto - spousta písniček by s lepším textem byla úplně senzační. Ale i tak jsou dobrý.

    (poznámka: nedávno jsem na youtube slyšel nějakou novou Lucii („Nejlepší kterou znám“, nebo tak nějak .. a brácha to hned přejmenoval na největší kýč, co znám, to je opravdu tak příšerný, včetně klipu, že to vypadá jak parodie. Proti tomu je třeba Šrám naprostá umělecká upřímná perla)

    Texty: Je tu pár dobrých věcí, i když celkově mám pocit, že se prostě furt nedaří nacpat do těch písniček takové ty záblesky pointy, chytrý slogany, který buď pobaví nebo zamrazí. Občas je fajn náznak, ale část textu je opět tou neprovokující vatou. Na druhou stranu je to album, po mnoha předchozích, textově vyvážené, nejsou tu vyložený zoufalosti nebo jazykolamy a párkrát to pěkně zajiskří.
    S texty je to složité – někdy stačí pár slov a je tam fór nebo nálada, někdy záplava slov vytvoří jenom zvukovou stěnu, pak záleží jestli rušivou, nebo až tak nevadí.

    Do mého výběru půjde asi pět písniček, který považuju za nejsilnější. Jednu nebo dvě písničky už přeskakuju, neseděj mi. Jinak jsem schopnej sjet desku celou i několikrát a je to fajn.

    KAŤATA:
    Nevadí mi , ale .. metalová dechovka.
    Z podobného ranku se mi daleko víc líbila Holka z lidu

    PÁLÍM TVÁŘ:
    Asi nejlepší, drsnější pasáž je Olympic jak řemen, text dokonale frázuje nejsou tam zbytečný slova, skvělej slogan - moje vina, tvoje vina …. Dobrá mašina. Pomalý patetický pasáže jsou pěkný hudebně, asi i ten text je tam jako kontrapunkt k tomu co příjde - "přál bych nám ať z portrétů" …. Nevím, no. To není moje. Půl hvězdičky dolů. A ocenil bych špínu kytarový sólo místo hymnických kláves, ale to je drobnost. Celkově dobrej bigbít. Co se týče rádií, ta písnička by měla asi problém s tím pomalým nástupem, lidi jsou nervi, klik sem, klik tam, znáte to.

    HÁDKY:
    Skvělej rytmus, zpěv … text skousnu, jsou tam i dobrý obraty, príma sólíčka

    ACH:
    Během tří poslechů hodnocení stouplo. Pěknej hardrock, rify, hammondky, Typicky olympická písnička se zpěvným refrénem a bloudivým sólem, Malátného text nijak překvapivej, ale není to špatný a pointa tam je, to spousta lidí zná osobně.

    ERIKA –

    ŘEKLA JSI:
    V refrénu až geniální, Jandův smysl pro melodii je udivující, přitom jde furt jen o těch pár tónů … opět hudebně hodně „olympická“ věc z 80. let, řekněme – „Nesmíš mě stahovat na dno … „ sedí to tam, krásně zaranžovaný, až je do tance .. , škoda přeškoda toho, že ten text nepřeskočí nějakou laťku, sloky jako by tam byly jen vycpávka. Takže tímto shozeno do průměru.

    PÁDÍM:
    Mě se to moc líbí, a Brichta, drže se urputně svého obligátního tématu pro Jandu – furt dopředu, neohlížet se, kašlat na stáří …. odvedl dobrou práci. Já akorát fakt netuším, s čím nás spojujou ty mraky, prachy, strachy .. a prostě tomu nějak nevěřím. Je to takový umělý. Sloky O.K. Přesně ten krátký zášleh v textu, kterých by mohlo být víc: „Pádím, blázním, trápím stáří!“ Hudba až úžasná. Tvrdá i melodická, geniální. Dobrej nápad s tím zdvojeným refrénem, to je mazec. Broum to tam perfektně mydlí.

    ŠRÁM:
    Tady použiju něco z toho Vlčka (recenze) –správnej chlap si může sentiment dovolit. A ano, musím se trochu překliknout, nehrát cynika a tahle písnička umí zasáhnout. Téma samozřejmě omšelý, ale ta smutná nálada tam je krásně. Po třetím (poslechu i pivu) hodně smutná. Stran textu je to trochu níž než majstrštyky typu „Dávno“ nebo „Jednou“ - to neříkám z nostalgie, ale mám pocit, že např. v těchto dvou písničkách není jediný slovo navíc. Ovšem třeba tohle: Je na dně sklenky, co se do dna vypije, když začnu zpívat, tak v tý melodii je … fakt pěkný. A taky se to bude holt líbit víc lidem, co už maj taky problém, že se občas bráněj vzpomínkám. Takže do rádií ano i ne. Když, tak to alespoň vyrovnat něčím razantním.

    HEJÁ:
    Ta mě příjde jako jasnej, úplně jasnej rádiovej hit, stejně tak na hejhání na koncertě. První sloka i téma super. Trochu škoda, že to vyprchá do očekávané kocoviny na gauči. Ale alespoň ty bubeníci v hlavě (Wohnouti mají trpaslíky), to je fajn.
    Bude se dobře zpívat. Zajímavý je to spojení kánonického hejáááá a valivého rokenrolu pod tím. Protože to je normální rokenrol, to by se dalo trsat.

    BOUŘE:
    Hudebně odlišná, hezkej rytmus i melodie v refrénu, vyhráli si s tím, nadějně se vyvíjí i text ala „a náhle už není kam spěchat, vítací výbory nebudou čekat, kufry a příbory tu můžete nechat …“, ovšem bohužel v závěru spadne na prdel: „jsem celkem rád, musel bych s tebou spát“ Tady říkám ach jo já. Takže Bouře, byť zajímavá, stala se jednou z přeskakovaných.

    NEMÁM PÁRU:
    Hudebně paráda, těžkej rif, krásnej hlas, valivej hardrock, text nějak negraduje, ale to ani nevadí, ta „otrávená nálada“ je tady účelem a jeden má chuť zajít někam do svýho báru, ale kde to je (kor dneska), nemám páru. Chválím.

    Můj výběr jako posila do AMONITA:
    Pálím, Šrám, Hejá, Ach, Pádím a Nemám páru.

    Do těch rádií, na klip nebo na koncerty určitě Pálím, Pádím, Hejá .. dejme tomu.

    Dobrá deska.


    RE:Kaťata
    semtamťuk, 30.11. v 19:07

    Rehabilitace Bouře - to je tak pěkně zahraný a nahraný, že ten poslední verš přežiju. Paráda.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 01.12. v 17:49

    ještě si "odpovím", je to jen blbost:
    Zrovna mi na youtube naskočilo tohle:
    https://www.youtube.com/watch?v=AkEPhkzV36c">www.youtube.com/watch?v=AkEPhkzV36c\">www.youtube.

    Setkání z Trilobita. Oč méně to je rockové než ty písničky z nové desky. Pěknej živelnej rokenrol. A klasicky příšernej text, další varianta o Jandovi rockerovi. Tohle polovinu těch písniček zabíjí, léta dozadu. Né hudba. Vlček psal v recenzi na kaťata, že jde o texty, psané na tělo .. a musí to být opravdu takhle ?
    A písničky, kde to náhodou šlape oboje zůstaly osiřelé, zasunuté, chuděry.

    No nic, prostě mi to nedalo, je mi to líto.

    A ta Kaťata, alespoň těch mých 5 - 6 kusů, jsou fakt solidní muzika, mám chuť se k tomu vracet, takže díky za ně.

    RE:Kaťata
    Gepa, 02.12. v 13:30

    Souhlasím s tím, co píšeš globálně o muzice. Energie, melodické refrény (nejen refrény). Krásný aranže, bicí celkově skvělé, pestré klávesy,… K zvuku mám tu trvalou výhradu – že bych víc vytáhl kytaru.

    Rockovější, tvrdší – nevím, jak to definují encyklopedie, ale za mě to znamená ostřejší zvuk elektrické kytary a výrazná rytmika. Ale neberu to dogmaticky.

    Album Kaťata to na první polovině celkem splňuje. Trilobit mi z tohoto pohledu nezaostává; Souhvězdí jsou taková poklidnější. Mně Kaťata tak úplně převratně a tvrdě nezní, ale album hodnotím jako velmi dobré. I na ryze metalových webech jsou hodnocení velmi pozitivní právě s ohledem na „tvrdost“. …. Nicméně jestli to je rockovější víc nebo míň – to je jak "Známka punku" od Visáčů.

    Ohledně toho, co píšeš k jednotlivým písničkám – to už je o vkusu každého – líbí, nelíbí, napůl - tak to je a má být.

    Co se týká tvého oblíbeného tématu - textů. … Asi bych to mohl zahrnout do předešlého odstavce. Za mě je tahle deska po textové stránce cajk a to kompletně celá - s výjimkou titulních Kaťat. Například jak píšeš, "přál bych nám ať z portrétů" patří k tomu, co hodnotím velmi kladně. Jednak mi to přijde zajímavý a čitelný obraz – písnička se jmenuje, Pálím tvář. Ale hlavně patří zrovna k těm veršům, které ctí melodii (ono moje obligátní krátká – dlouhá). Je to psané jako text do konkrétních not. To podle mě dělá text textem. Pokud tohle text nemá, tak to jsou jen seřazená slova, možná s příběhem, v lepším případě i jako básnička, ale písňový text musí souznít s notama. Jinak ten text degraduje melodii.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 02.12. v 14:45

    Jó, já tohle zrovna nezatracuju, jen že mám v oblibě spíš syrovější, pouliční obraty. Píseň dobrá. Texty šlapou, je to zpěvné, bez nějakých zoufalých jazykolamů, to jo.
    Prostě, někde by to šlo "i lépe" a to by Olympiku slušelo.
    Jeden příklad - v podstatě obdobné, melancholické téma stárnutí, ovšem s jiným gustem:
    "Vidím znamení draka, kterej si ocas kouše, cejtím, že už se smráká a nevnímám už louže .."

    RE:Kaťata
    Saytka, 03.12. v 15:08

    Tak klip bude NEMÁM PÁRU...za mě obrovská spokojenost

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 03.12. v 21:57

    To není špatná volba.

    RE:Kaťata
    Saytka, 06.12. v 20:31

    Rock?.... hardrock?....MOTÖRHEAD... tato kapela tohle přesně vystihuje. Vždy mě dostává ta jejich syrovost...takto si představuju hardrock...z českých kapel sem měl velmi rád VITACIT osmdesátých let...ty Dodova kytarová sóla jsou něco... Texty na Kaťatech se mi velmi líbí,za mě nejlepší za poslední roky a to včetně titulních Kaťat..ten text je prostě VTIPNEJ...a k tomu ten Djangův tón hlasu. Po více než měsíčním poslechu Kaťat se musím opakovat,to album je prostě SKVĚLÝ...doslova se těším vždy,až si ho pustím... rekord mám 15krát za den :D já se těmi nádhernými instrumentálními výkony všech kluků doslova kochám. Jdu zkusit sestavit žebříček dle toho jak se mi líbí skladby... předem říkám,že se mi líbí všechny, takže je to strašně těsný a třeba za týden bude pořadí ouplně překopaný. Tak na 1.misto dávám k 6.prosinci :D HÁDKY... čím déle jí poslouchám, tím více jí žeru. 2.flek-Ach...nejsyrovější song.....3.flek-Erika...ty bicí...ta atmosféra, mám ji rád..... 4.flek-NEMÁM PÁRU...Djangovi se povedl text i refrén,zde bych zdůraznil různé polohy a barvy hlasu Djanga,je skvělý a že z ní bude klip,je moooooc dobře. 5.flek-Bouře...parádní song. 6.PÁLÍM TVÁŘ-ve spoustě dní byla(a bude :D)u mě jednička, dnes je prostě šestka...jinak naprosto skvělý song. 7.ŘEKLA SI-pohodička, melodičnost,basa,kytara. 8.Kaťata-crazy song, který rád. 9.Hejá-ty metalový úseky mě dostávají, skvělý song(všímáte si ,že i u 9.mista říkám skvělý song? :D....to je právě to,že to je skvělý album..;););). 10.Pádím-asi nejmetalovější song,ve spoustě dní byl u mě v top 3. 11.ŠRÁM-skoro pořád 11-tý :D nejměkčí song alba, nevyhledávam ho,ale nikdy ho nepřeskočím, rád si ho poslechnu..... album je skvělý, skvělý a...... skvělý

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 07.12. v 9:59

    Každej to má s těma škatulkama jinak, ale Motorhead je docela jasnej, ten byl dost nekompromisní.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 07.12. v 18:39

    "Ach" je teď taky číslo 1 (po práci, pár piv)
    To slovo syrový je hodně důležitý. To si myslím že škatulku "rock" nebo "hardrock" definuje taky. Hlavně moc neuhlazovat. Ale zase to nepřepísknout, aby to nebyly kyblíky padající ze schodů. To je umění zvukaře. Až jednou budu zvukařem, přesně vím, jak na to.

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 07.12. v 18:48

    No ovšem teď: Pálím tvář - to zase slyším fakt jako plnokrevnej starej Olympic. Ten zpěv, text a razantní rytmika ve sloce .. Tak asi Ach č.2 :D
    Šrám nechám až bude splín. Co je teda fakt - je to po dlouhý době (nebo poprvý?) deska s jediným ploužákem.

    RE:Kaťata
    Saytka, 07.12. v 22:19

    Dnes sem na Radiožurnálu slyšel ACH...to bylo tak super to slyšet v rádiu..:D...bylo to sice v rámci rozhovoru s Djangem,ale stejně je pecka jít a najednou zničehonic slyšet-Už moře let......

    RE:Kaťata
    Luboš Š, 08.01. v 23:34

    Tak konečně jasem se sluchátky na uších poslechl v tahu celé album Kaťata. Jak už jsem psal asi před 2 měsíci - je to bomba, naprosto úžasný album!!! Myslím, že od Dávna jsem neslyšel nic lepšího a ač jsou ta dvě alba dost jinde (ale obě super), asi se budu těžko rozhodovat, kterému bych dal přednost :-) . Pravdou je, že to nejnovější album je pro mě naprosto super, časem to člověk bere míň emotivně :-). Jelikož si skladby Z Kaťat pouštím dost pravidelně už asi 2 měsíce, tak možná to prvotní nekontrolovatelné nadšení mohlo odeznět, ale ono neodeznělo - ba naopak, u nwkterých písní čím dál víc poznávám, že jsou lepší, než se zprvu zdály :-). Ať to zkrátím - kapele to šlape líp, než za mlada, všichni čtyři odvedli 100% "práci", ale musím vyzdvyhnout úchvatné bicí a hlavně - pro mě nejpříjemnější překvapení z celého alba - naprosto famózní klávesy!!! Byl jsem na Olympiku mezi 2 "vlnami" v Boskovicích a nějak jsem si na Pavla nemohl zvyknout (i když byl dobrý), holt těch 35 let s Jirkem člověku z paměti nevymizí. Ale při poslechu tohoto alba hluboce smekám - dle mě naprosto skvělé klávesy a samozřejmě i sbory, kde má Pavel svůj značný podíl...
    Jak už jsem psal dřív, mám na albu jednu jasnou tutovku a to Pálím tvář. Dle mě nejlepší, co Olympic za poslední roky nahrál!!! Ale častějším poslechem alba jsem zjistil, že se pár skladem této písni velmi, velmi přibližují! Zejména Pádím - tady to kapele tak úžasně šlape, dost mně to připomíná skladbu S tebou - cítím tam pohodu a radost z hraní :-). Nádherná změna rytmů, nálad... A pak bych tu nejlepší skupinu zakončil jediným "ploužákem" Šrám, co se nezahojí. Neuvěřitelné klávesy, 3 nebo 4 hlasý sbor, paráda!!!
    Teď písně NEPATRNĚ níž, ale fakt jen nepatrně! Hádky - zpočátku mě tato píseň příliš nezaujala, ale s každým novým poslechem šla a jde výš a výš. Perfektní text! Mimochodem, jako ve většině písní, myslím, že v této oblasti Olympic hodně povýšil, móóóc mě to těší a tuším, že kromě mě i minimálně Semtamťuka :-) . Další Erika - šlape to, šlape... Dál Hejá. Dle mě naprosto nenápadná, ale neuvěřitelně úchvatná píseň! Další ze skladeb, které si mě dostávaly postupně a čím víc ji poslouchám, tím je lepší! Milan se zde vyřádil, smekám před ním, parádní refrén, skvělá textová myšlenka, díky moc za tuto písničku!!! A tuto skvělou skupinu písní zakončím Bouří - zde nade vše oceňuju perfektní texr!!! Zústávají 4 skladby, které jsou taky dobré - Ach je z nich asi nejlepší, pak Kaťata - díky za ně, je to fakt dost blízko "Když ti svítí zelená" a je dobře, že na albu je, i když ji řadím do té "horší" skupiny. Nemám páru - ale jo, taky dobrý - jen oproti těm výše uvedeným skladbám to až tak nevynikne. A na závěr asi jediná skladba, která mně na albu trochu "zavazí" - Řekla jsi. Není to samozřejmě propadák, ale oproti těm ostatním písním je pro mě dost výrazně nejslabší... Celkově - když jsem si obodoval písně dle starého způsobu v totalitní Melodii (1 nejhorší a 5 nejlepší s použitím půl bodů), vyšel mně neuvěřitelný průměr 3,8 !!! Vím, je to pořád čerstvé album, ale už teď bych se nebál říct, že je jedno z 5 nejlepších, co kdy Olympic natočil. První místo je u mě jasný a neměnný - Prázdniny na Zemi. Druhé asi Dávno. No a pak by bylo asi 5 LP s nadějí na bronz - kromě Kaťat třeba Když ti svítí zelená, Laboratoř, Trilobit... Ale to je asi jedno. Hlavně, že kapela šlape a věřím, že na jaře naživo bude vše nejlepší :-) !!! Hodně zdraví a pohody Vám všem a hlavně Olympiku!!! Ale ten je nesmrtelný, takže mu hlavně tu možnost nám předat tu radost živě na koncertech :-)

    RE:Kaťata
    semtamťuk, 10.01. v 21:07

    Poctivá reakce, momentálně reaguju jen na to Hejá, tím, že to zkopíruju (ta piva!) - "Dál Hejá. Dle mě naprosto nenápadná, ale neuvěřitelně úchvatná píseň! Další ze skladeb, které si mě dostávaly postupně a čím víc ji poslouchám, tím je lepší! Milan se zde vyřádil, smekám před ním, parádní refrén, skvělá textová myšlenka, díky moc za tuto písničku!!!"

    Zpět

    Leden 2021
    PoÚtStČtSoNe
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Říčany - Olympic tour 2021
    Val. Klobouky - Olympic tour 2021
    Litovel - Olympic tour 2021
    Bílina - městské oslavy

    Zobrazit všechny koncerty

    Galerie

    « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

    Přejít do galerie

    Ke stažení

    • Audio
    • Pozadí
    • Ostatní
    • Pro pořadatele

    Video

    Novinky e-mailem 

    Management Olympic 

    Dagmara Durecová
    dagmara@bestia.cz
    Telefon: 220 806 802
    Mobil: 602 320 109
    Podporujeme

    Vytvořilo
    intencio s.r.o.

    zobrazit všechny novinky
    • Natáčení klipu k písni Nemám páru
      18.12.2020
      Petr Janda včera natáčel na Václaváku klip na píseň Nemám páru. Sekundovali mu Jiřina Bohdalová, Martin Dejdar, Marta Jandová, Michal Malátný, Petr Kolář, Antonín Panenka a Michal Pitkin. S otatními členy Olympiku proběhne natáčení v lednu. …
    • Olympic na Frekvenci 1
      07.12.2020
      Petr Janda byl dnes 7.12.2020 hostem Lucie Výborné na Radiožurnálu. Zítra ráno ho můžete vidět v ČT ve Studiu 6. Ve středu 9.prosince od 9:00 si můžete poslechnout celou skupinu Olympic na Frekvenci 1.
    • Poděkování Petra Jandy
      04.12.2020
      Milí fanoušci a přátelé, jak víte, podstoupil jsem nedávno vážnější lékařský zákrok – srdeční katetrizaci. Samotný zákrok i ostatní vyšetření dopadly výborně a já bych rád touto cestou jmenovitě poděkoval všem lékařům a sestřičkám, kteří se o mě v…
    • Kaťata jedou
      12.11.2020
      V Hitparádě IFPI se naše nové album Kaťata dostalo na druhé místo. Děkujeme všem!
    • Dnes vychází album Kaťata
      30.10.2020
      Dnes vychází nové album Olympiku s názvem Kaťata - a Petra Jandu jste mohli slyšet dnes na Rádiu Impuls od 10:00, kam s novou deskou zavítal aby vám ji představil... a i něco živého zahrál.