Pouze registrovaní uživatelé smějí přispívat do diskuze. Přihlášení

    Zpět

    Jedeme, jedeme
    semtamťuk, 18.12. v 19:00

    Dal jsem kompletně celý CD (zlatá edice), dlouho jsem to neslyšel. Je to pravěká, ovšem parádní jízda. V M.B. tenkrát vyšly výborně Tobogán, Kiki, Mr. den, Sluneční píseň nebo 5 cestujících (i s tou vypadlou kytarou v úvodu). Písničky s vypjatými vokály nebo uvolněnou náladou (Danny, Anděl, Tramp) moc nefungovaly, ale něco z těch výše zmíněných by si zasloužilo zařazení do repertoáru (alespoň příležitostné). Krásná deska.

    RE:Jedeme, jedeme
    Lockeroom, 19.12. v 8:21

    Nesouhlasím s tím, že by něco nefungovalo. Za mě je to perfektní deska. Zdeněk Rytíř tu byl v životní formě - nádherné texty.
    Škoda, že zapadl Anděl ( který na desce není, jen na CD zlatá edice ) - to je geniální skladba po hudební i textové stránce.

    RE:Jedeme, jedeme
    semtamťuk, 19.12. v 18:46

    Myslel jsem ty živé verze v Malostranské besedě 2011. Jinak perfekt totální, mám ji rád. Ve své době světová, texty, celková nálada

    RE:Jedeme, jedeme
    Lockeroom, 20.12. v 13:51

    Kdyby tam byly i Otázky a Dynamit a možná i Kufr a Anděl, tak by to bylo určitě nejlepší album Olympiku ever.

    RE:Jedeme, jedeme
    semtamťuk, 20.12. v 18:26

    Souhlasím. Cituju jeden odkaz na Youtube: Krásná ruční práce. Dodám - vzácně vyrovnaný zvuk! A někde vpředu by určitě byl (opět cituju: "popěvkový") Pták Rosomák. A poslední citace z anonymních zdrojů: "Nebuďte strážci majáku!" A proč ne. Anebo to dotyčný myslel jinak .. Teoreticky bych měl spadat do nějaké té éry 80. let stran uvařených hormonů, ale to je blbost. A k P.Vrbovi - líbí se mi i věci, které psal na desky po Dávnu (př. Proč a nač). Určitě to zvedalo lajnu, podobný týpek chybí.

    RE:Jedeme, jedeme
    brňák, 31.01. v 1:06

    Anděl měl krásný nostalgický TV klip, škoda, že se nedochoval. Odehrávalo se to v jedoucím vlaku. Pamatuji se, že tam Pacák stál na otevřené zadní plošině vagónu (tehdy takové vagóny ještě jezdily) a zpíval. Tipl bych rok 1971.
    Mělo to takovou lehce on-the-road atmosféru...

    Tehdy v telce se takové klipy vysílaly mezi pořady (říkali tomu Chvíle pro písničku). Asi než vždycky technici přehodili pásy pro další pořad.

    Tak to bylo třeba něco ze Studia A, Semaforu nebo z Malej televíznej hitparády (pamatuji třeba Medulienku), Gott, Matuška, Neckář, Olympic...

    Později už byly klipy mezi pořady nahrazeny "Koťátky" (aneb Za chvíli další pořad).

    Petr

    RE:Jedeme, jedeme
    PetrHK, 01.02. v 8:32

    Ahoj. Na ten klip si taky pamatuju. Tohle období jsem již zažil i na koncertech a deska Jedeme, jedeme bylo i 1. LP, které jsem si od Olympiku koupil (když jsem si pořídil gramofon...). Zpětně mám toto období v historii Olympiku asi nejraději (souhlas s názory, že singly z této doby ještě předčily i LP Jedeme, jedeme). Mockrát jsem si říkal, jak by Olympic vypadal, kdyby odešel jen Pacák a zůstal by Hauser...

    RE:Jedeme, jedeme
    Lockeroom, 01.02. v 11:59

    Asi by to bylo dost podobné. Hauser moc výrazný nebyl a tehdy doba rockové hudbě nepřála. Ale těžko říct.

    RE:Jedeme, jedeme
    zeleznik2, 01.02. v 13:30

    Jan Hauser byl skvělý muzikant, ale naplno se projevil až ve skupině Flop. V Olympicu a předtím v Apollobeatu nebyl až tak výrazný, ale Pavla Chrastinu nahradil celkem dobře. Zdeněk Rytíř by asi tak dobrý nebyl, ale zase by fungovalo v kapele spojení jako za Chrastiny..textař - skladatel.

    RE:Jedeme, jedeme
    Lockeroom, 01.02. v 11:57

    Toho klipu je škoda. Ty vlaky si ještě pamatuju, na podobné plošině stojí i Mirek Hoffmann v klipu Oranžový expres. :-)
    Píseň Anděl je tak trochu zapomenutý klenot české pop music. Třeba ho někdo znovu objeví v nějakém coveru podobně jako Bon soir, mademoiselle Paris.

    RE:Jedeme, jedeme
    Poetry1, 19.12. v 21:36

    Pridavam sa. Myslim, ze ide o dost podcenovany album - vseobecnny narativ j (to, co som najcastejsie cital) e taky, ze top boli prve dva albumy a potom az prve dva z Trilogie.

    Osobne mam Rosomaka aj Jedeme radsej ako Zelvu.
    Osobne sa mi z Retra pacili vsetmky, ktore spominal Semtamtuk, ale aj Danny.

    Myslim, ze takmer vsetky Rytirove texty z tohto obdobia su skvele, osobne zboznujem aj Nautilus pre V. Neckara, co je, myslim tiez rok 1970.
    Naklepsie texty podla mna napisal Z. Rytir prave pre Olympic a Neckarove albumy s O. Petrinom a jeho pry solo album.

    Pri P. Vrbovi mam (az na par vynimiek, ako napr. brilantna Davno) radsej texty ktore sa oobjavili na olympickych singloch, nez tie allbumove. Aspon v pripade Olympicu.

    RE:Jedeme, jedeme
    semtamťuk, 20.12. v 18:48

    Rytíř pro Neckáře - Příbehy, písně, balady - to je VŠ československé textařiny. A co se týče Olympiku, jsem přesvědčen, že (po Chrastinovském období) právě Rytíř tu kapelu znovuudělal, písničky měly kompaktní, chytrý texty, podobného naturelu, žádný bublinový výplně a lidi si to nespojovali (jako ostatně dosud a čím dál hůř) s textařem, ale s Olympikem. Trilogie by nefungovala, nebýt Rytíře. Ještě, že (jak Django píše na stránkách P. Vrby) po určité období to spojení dvou fungovalo. V podobným duchu, jako dnes - deska - 5 odlišných textařů - by ten vjem Olympiku byl úplně jiný. Ztratí se nálada, napojení. Ping pong. Dobře, Jandův rukopis tam je, ale to je prostě 50% úspěchu. To spojení Chrastina, Rytíř a Vrba - Janda - nahrazovalo fenomén komplexních autorů (dnes Nick Cave, Springsteen, Petty, Morrison, Taylor a pod..). Škoda, asi už to jinak nejde.

    RE:Jedeme, jedeme
    milanmilan2, 21.12. v 19:12

    Ahoj, Příběhy a Písně určitě. Balady jen po stránce textové, protože jsou to nově natočené verze. A Příběhy textoval Kantor. Jinak bude nutné se smířit a vyrovnat se s tím, že osobnosti Borovec-Rytíř-Vrba už prostě nejsou a nebudou k dispozici. Tečka. Konec. Šlus. Musí si poradit sami. Milan

    RE:Jedeme, jedeme
    semtamťuk, 24.12. v 11:57

    O to nejde. Psal jsem o principu 1 - 2 textařů (nejlépe podobného stylu). V pátek jsem byl na Framusu (plus Redl host) a tam je to taky jasný - plus mínus ŠRUT (bohužel již taky básní v nebeským baru). A to opět dělá náladu desek. Né kolekce různých pokusů, byť občas povedených. Musí si poradit, no jasně. Tak jim fandím. Ovšem v momentě, kdy jako propagaci nový desky sami odfajfkujou "Ještě jednou chtěl bych býti …" (byť s dojemným podtextem), tak by jim možná někdo ještě poradit měl.

    RE:Jedeme, jedeme
    milanmilan2, 26.12. v 22:21

    Ahoj, ale to víš že o to jde. Dnes najít 1-2 textaře, kteří dají albu-programu " ksicht " se mi zdá být téměř nemožným. Ani v minulosti to nebyl Borovec nebo Oulík, určitě hodně Vrba, určitě hodně Rytíř, ale ti nepatřili přímo do kapely, byli " jen " hodně blízkými spolupracovníky kapely a Olympic měl v jejich osobách hodně velké štěstí v tom, že i když textovali pro celou českou pop-music, tak si kapela úroveň pohlídala. Pokud bych zabrousil hodně do minulosti, tak ideální byl basák Chrastina na prvních dvou albech, byl přímo v kapele. Pokud bych s hodně velkou dávkou fantazie připustil, že by se basy v roce 1969, nebo 1971 mohl ujmout Rytíř, což by asi nikdy nebylo na stole, tak pak bych mohl připustit, že by Rytíř zásadně ovlivnil kapelovou tvorbu. Leč nestalo se tak a ta musel Janda střídat řadu jiných textařů, Oulíkem ( soudcem Nejvyššího soudu ) počínaje a lékařem Babulou konče. Rytíř opravdu zásadně dlouhodobě ovlivnil kariéru tak Petra Spáleného, kolem let 1978-1980 Dítě Štěstěny, ale hlavně pak Tučného koncept Posledního kovboje, kde se zásadně podílel nejen na textech, ale myšlenkovém konceptu prezentace, včetně duetů a koncertů. Po Trilogii jej v albech pro Olympic nahradil Vrba, a hlavně na jeho textech stál Olympic i v singlové produkci v letech 1979-1990. Obor textař se, pokud je mi známo, nikdy nikde vystudovat nedal a tak je tomu, zdá se mi, doposud. Že by v současnosti někdo, kdo není přímo v soukolí kapely, dokázal na požadované úrovni otextovat smysluplně celé album, to si myslím, je tak nějak sci-fi. Singly se nedělají, živit se s tím nedá, cd se prodávají v jednotkách tisíců, a kdoví jestli. Možná, říkám možná, by Fencl utáhl tak 5-6 písniček alba, ale přesvědčen o tom nejsem. O tom se musel přesvědčit i PJ, když, zřejmě z nouze, udělal asi 9 textů z Karavany, jsou to texty muzikanta, kterému nechybí nápady, ale ty vyžadují oponenturu, revizi a kritiku. Někde krátit, zpřehlednit, údernější slogan, hezký příběh a stihni to dát do 3-4 minut, že. A stran Jsi moje a Ultrazvuk ? Určitě jsou to ty lepší od PJ, ale éra profi textařů je nenávratně pryč a málokdo ze zpěváků a hudebníků je schopen dlouhé roky psát na lepší úrovni smysluplné texty. Na první dobrou, z oblasti pop-music, mne napadá jen Žbirka. Jsem zvědavý na novu desku, třeba by na Ultra ani moc textů být nemuselo. Dobrou. Milan

    RE:Jedeme, jedeme
    Gepa, 09.05. v 19:17

    "A stran Jsi moje a Ultrazvuk ?" ... určitě ne.

    RE:Jedeme, jedeme
    imagi, 26.12. v 23:27

    Už jsem to tu jednou psal, a stále to myslím vážně:

    Já bych si tady kolegy Semtamťuka vážil víc, než jen zajímavého diskutéra. Kéž by mi někdo tak fundovaně a výstižně chtěl radit...

    Nemyslím si, že by legenda hrála už jen ze slušnosti. Snad mi někdy připadá, že chce až moc. Výsledek je pak poněkud spletitý a komplikovaný, jako riff jinak asi nejlepší a nejoriginálnější trilobití "I am fine".

    Pro "Ještě jednou chtěl bych býti klukem" bych ruku nezvedl. Považuji za dobrý Semtamťukův nápad se o té písničce více nerozvádět.

    Energie a schopnosti nestárnout plno. Méně už je přesvědčivosti, která z těch skladeb dřív vyzařovala. A to si nemusím pouštět nějaké fláky, ale třeba "béčka" z méně známých singlů 80. let. Je skvělé, že to kapela pořád umí. Prozradily jí Nymfy, daleko nejlepší věc poslední doby.


    Ten


    RE:Jedeme, jedeme
    Synator, 14.05. v 0:10

    Zrovna Nymfy uf. Milion jiných, ale Nymfy ne. Skvělá hudba, ale promarněná příležitost smysluplného textu. Aleš Brichta občas texty umí (Santa Maria), ale zrovna Nymfy jen zapadají do soukolí muziky, smyslu ani příběhu, bohužel, nemaje.

    RE:Jedeme, jedeme
    zeleznik2, 25.04. v 16:59

    Dotaz: píseň Brouk, je to zpěv Pacák/Hauser či Pacák/Klein?

    Zpět

    Srpen 2019
    PoÚtStČtSoNe
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031
    Trebišov (SK) - festival
    Protivín - městské slavnosti
    Modletice - festival
    Vsetín - Olympic tour 2019

    Zobrazit všechny koncerty

    Galerie

    « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

    Přejít do galerie

    Ke stažení

    • Audio
    • Pozadí
    • Ostatní
    • Pro pořadatele

    Video

    Novinky e-mailem 

    Management Olympic 

    Dagmara Durecová
    dagmara@bestia.cz
    Telefon: 220 806 802
    Mobil: 602 320 109
    Podporujeme

    Vytvořilo
    intencio s.r.o.

    zobrazit všechny novinky
    • Předprodej vstupenek do Stříbrné Skalice
      16.05.2019
      Předprodej vstupenek na vystoupení Olympiku ve Stříbrné Skalici 13. července byl zahájen. Vstupenky v předprodeji zakoupíte v síti Ticketstream.
    • Reedice alba Želva
      25.04.2019
      Album Želva vychází nově v reedici s několika bonusy a již nyní si ho můžete objednat v našem e-shopu.
    • Zkoušky na Želvu
      30.03.2019
      Olympic na Propasti zkouší repertoár z prvního LP Želva. Tyto skladby pak zahraje 15.4.2019 v Doupěti na Praze 6. Celý živý koncert uslyšíte v květnu na Rádiu Impuls.
    • Malostranská beseda
      21.12.2018
      Olympic opět vystoupí v Malostranské besedě - vstupenky k zakoupení zde.
    • Olympic v Londýně
      07.12.2018
      Olympic vystoupí 26. ledna 2019 v Londýně v klubu 229 Venue - vstupenky můžete zakoupit zde.