Pouze registrovaní uživatelé smějí přispívat do diskuze. Přihlášení

    Zpět

    představte si
    semtamťuk, 26.10. v 22:20

    I písničky z Klonů by bodovaly - představte si " Já fakt nemám zájem"(?) s chytrým textíkem. To je přece originální mazec. "Máma vždycky říkala" je textově těžkopádná, ale stačila by jen dopiplat. Muzika no comment. ATD... Singlhit z Brejlí - "Giordáno Bruno" dostal naprdel v závěru, kdy si vůdce Landa po pár slušných slokách neodpustí svoji výchovnou o selhání světové morálky a neúctě k hrdinům. Byl by to Song a je z toho písnička, kterou vynechám. Pár věcí z Jandovy sólovky je v kontextu naší poprockmjúzic výraznej nadstandart - HUDEBNĚ. TEXTY jsou kolikrát i zajímavý tematicky, ale nedotažený nebo zbytečně naivně shozený. (když říkám naivně, nemá to nic společného s ptákovinami chrastinovského typu - k čemuž se snaží autoři občas i směřovat - Písečnej červ, Ajajajaj ?). Opakuju se, ale nemůžu si pomoct...texty jsou tím, co Olympickou muziku drží často hluboko pod vlastní nastavenou laťkou, tím co stahuje desky k průměru. Představte si pár "kravin" s jinými slovy a jsou z toho písně jak hrom.
    P.S. Pro srandu jsem si vybral písničky z posledních 13 let (včetně sólovky), který mě přijdou kompletní, na úrovni po všech stránkách ( s přimhouřením jednoho oka). Dělá to cca 25 pecek.
    To vůbec není zlý. To je nadupanej koncert.

    RE:představte si
    imagi, 28.10. v 18:38

    Já ti nevím, jestli by se to těmi texty zlepšilo (v bigbítu zas až tak o texty nejde). Aspoň u mě to není skoro žádné měřítko. Poslouchám Floyd, Radiohead a houby jim rozumím. Co Pražský výběr s jejich svahilštinou? Nebo Stromboli? Tam se textovalo jen aby se něco zpívalo...

    Je tu hodně další, chytlavější a podbízivější muziky; taky se už nedaří složit tři pecky na jednu desku, které by to spustily (když se vezmu takovou Ulici, tak tam jsem prakticky taky skoro půlku věcí neposlouchal). Ale netrvdil bych, že je to chyba textů...

    RE:představte si
    semtamťuk, 28.10. v 20:53

    Pro mě je dobrej text POLOVINA ÚSPĚCHU. Angličtinu třeba nechytám slovo od slova, ale když to znám, zážitek je úplně jinde. A naopak, když vím, že je to hovadina (třeba z bookletu), nějaký arranže ani nezkoumám. Písnička je písnička, ať je v jakémkoli hávu. Co je dobrej text je samozřejmě naprosto subjektivní, ale určitě by se to nějak definovat, nebo porovnávat dalo. Např. Strobmoli - texty byly zvukomalebné, dokreslovaly muziku a přesně seděly k Basikokytarovým vznosným melodiím. Myslím, že kdyby to byla jenom vata, ta atmosféra by byla včudu. Pražský Výběr - tam je to v něčem podobný jako s Olympicem. Čechovy textíky byly někdy originální, ale pitomoučké (daleko hůř než Chrastina)- jenže většinou je ten crazy sound tak nějak vstřebal a dohromady to hrálo. Kocábovy filosofie šly ode zdi ke zdi - buď geniální nebo politické a mravnostní agitky. I ten, kdo text přímo neposlouchá, tak nějak (podle mě) vstřebává alespoň to, jestli je tam násilnej nebo přirozenej. Pro mě jsou některá zdejší hodnocení stejně absurdní, jako kdybych já řekl: "famóózní slovní obrat, ach ta spojka a sloveso, a ty citoslovce v refrénu... bubny nic moc, ale jsou přesné a neruší a kytara tam nevadí, stejně ji většinou neposlouchám". Myslím, že všechny dobré světové rockové kapely od dinosaurů až po současníky sázej i na kvalitní texty (ne, že by se všechno povedlo) Text může být "závažný", abstraktní, nebo samej sex a drogy, pouliční styl nebo báseň, ale vždycky je tam sakra důležitý. Ty československé rádiohity posledních let - z těch solidních ( Müller, Elán, Kirschner, Chinaski, Radúza, No Name, Kryštof - moc nemusím..,a co já vím, už to neposlouchám) měly vždycky dobrej, nebo alespoň chytlavej text a slogan, kterej vlez pod kůži. Kdyby to bylo jenom aby se něco hulákalo, hitama by se stejně nestaly.
    Samozřejmě je spousta výbornejch nerádiovejch kapel, ale nemá cenu to tady pitvat. Zůstanu u Olympicu - někdy to zkusím ještě rozebrat.
    Teď to uzavřu s tím, že NEJLEPŠÍM textem Sopky je pro mě jednoznačně HOLKA Z LIDU. Je to kravina, která organicky pasuje do muziky, do Jandovy pusy, člověk si to může hulákat a neomrzí ho to, dobře se to pamatuje a není tam ani vlákno vaty. Prostě rokenrolovej text jak řemen. Buď zdráv, imagi, díky za pokec.

    RE:představte si
    imagi, 28.10. v 22:17

    Hele, máš samozřejmě pravdu. Napsat, že Stromboli zpívaly slátaniny je taky blbost, ale prostě si myslím, že tam šlo hlavně o hudbu, a že texty to moc neposunuly (i když takové Lalulá si určitě Ch.M. překladem jen pomohlo).

    Ale trvám na té angličtině. Když jsem slyšel Floyd, bylo mi asi šestnáct a uměl jsem jen Good bye. Přesto mě to vtáhlo. Pozdější znalost textů mě jen utvrdila, ale něvtáhla ještě víc. Ten hlavní impuls přišel z hudby. A myslím, že takhle reagovala v "ruském" Československu většina.

    No a třeba Chinaski jsou podle mě odstrašujícím případem textů a důkazem, že hit na textu nestojí. Je pravda, že ten chytlavej slogánek/obrat tam mívají, ale následuje tolik nešikovností, že by - podle tvé teorie - mělo následovat zatracení.

    Kocáb - texty na druhé desce možná nebyly zas takovej sešup, jako hudba...

    A necítíme to náhodou jinak? Když jsem se teprve nedávno dostal k olympické Back To Love, vzalo mě to, i když text je prostě...

    Kulturní trpaslík nejsem, že by mi byly texty jedno. Ale přece jenom radši přimhouřím oči nad špatným textem, než hudbou.
    Písničku beru, jako že vznikla a pořád je tu pro uspokojení touhy po hudbě, melodii... Pro texty si chodím do knihovny: třeba anarchističtí básníci... Je samozřejmě sqělé, když se to podaří skloubit.

    Spíš to cítím - já osobně - opačně: Když se povede písnička, povýší i průměrný text na poezii. Opačně to moc nevidím.

    O Holce z lidu nemá cenu po tvém vyčerpávajícím vystižení psát. A diskusi o tom, jestli bychom si jí s horším textem všimli, radši mailem. imaggi@volny.cz

    RE:představte si
    semtamťuk, 29.10. v 20:47

    S tou angličtinou se to má i tak: NEROZUMÍM - NERUŠÍ. A protože je to zpěvný, pružný jazyk, tak s tím frázováním nejsou problémy. Vypadá to skoro vždycky dobře. Horší je, KDYŽ TEXTU ROZUMÍM, a je blboučký. Nebo si nesedí s muzikou. To pak už neskousnu. Mě to ruší moc. Já tvrdím obráceně, že hudba už to nevytrhne. Ale chápu jiné názory: mám známého, výbornej muzikant, hráli jsem chvíli spolu v kapele, a ten byl schopnej se nimrat v "předdobách" a piplat basový figurky, dal tomu spoustu času doma i ve zkušebně, a když přišlo na to, jak to zastřešit - čili text, zpěv - bylo mu to úplně šumák, hlavně něco halekat, čím větší abstraktum, tím líp, ať tomu moc není rozumět a jdeme na pivo. S tou posluchačskou obcí u nás v eastbloku máš pravdu. Ale tam za vodou si určitě rádi poslechnou i o čem jim hvězdy zpívaj (nemyslím Britney aspol.), a většina kapel si texty sakra hlídá. Asi (doufám) to pro ně není jenom nutnej doplněk. Vnímáme to holt trochu jinak, což je ale naprosto normální. Zdar.

    RE:představte si
    Gepa, 29.10. v 7:05

    Tady s tebou (světe div se) částečně souhlasím , že text by měl mít hlavu a patu. Ale polovina úspěchu to není. Řekl bych, že polovinou úspěchu je dobrá melodie. Je jasný, že jsou styly, kde melodie nehraje takovou roli (blues, šansony,...). V Čechách (a na Slovensku) se mi v současné době po textové stránce nelíbí nic - snad s vyjímkou Horáčka. Ale pravdou je, že to nové dění až tak nesleduji a v rádiu hráli vždycky h...o a na ty hudební TV se taky moc nedá koukat. Na Slovensku psal nádherný texty Martin Sarvaš pro Tublatanku (první čtyři alba), ale na posledních deskách si bohužel Maťo Ďurinda textuje většinu sám. Takže texty si vychutnávám spíš u těch zahraničních - ale tam musím mít text v písemné podobě, abych mu rozuměl úplně. A úspěch zahraničních ineterpretů je důkaz, že lidi na texty moc nedají. Jsem si jistý, že drtivá většina lidí, neví, co jejich miláčci v té angličtině zpívají. Česky by tomožná ani nevydrželi poslouchat. Zpěv berou víceméně jako další hudební nástroj.
    Aranže jsou taky důležitý. A sám to dokazuješ, když sám jinde kritizuješ ty "kolovrátkovitý hamondky". U skladby není rozhodně jedno, jestli je to šanson nebo speed metal, jestli je pomalá nebo rychlá (např. zelená byla prý původně ve středně rychlém tempu - nevím nevím...), jestli je kytarová, nebo syntíková, jestli je tam harmonika nebo dechová sekce,..... I když já osobně už jsem po projití mnoha stylů (poprock, metal, gotika, ...) tak nějak na styly rezignoval. Mám svých pár oblíbenců a od těch mám všechno a z ostatních jen vyzobávám. Ale i tak - jsou hudební směry, kterým už asi nepřijdu na chuť - dechovka, techno, rnb, hiphop, opera (ale nezpívanou klasiku můžu - hlavně baroko)....

    RE:představte si
    semtamťuk, 29.10. v 21:42

    Samo, že aranže jsou důležitý a není jedno jakej nástroj co hraje - právě pro tu konkrétní písničku. Když se to povede, vypadá to samozřejmě a levou zadní ( i když to mohlo vznikat během rvačky ve zkušebně), všechno se tam má rádo (I TEXT!) a posluchač vrní. Já to myslel tak, že písnička je zkrátka nejmenší hudební útvar - svébytnej, když se urodí, je to hodnotnější než dvacetiminutová složitá patlanina bez nápadu (teď nemluvím o Olympicu)
    a je jedno, v jakém stylu zrovna brouzdáme a jestli to hraje někdo na piáno, nebo to valí celej orchestr.
    (né jako tu jednu, šmarjá, jak to říct..).
    A u takový hodnotný písničky hraje stejnou roli všechno - melodickej nápad, text(!), výběr nástroje a zvuku, výkony muzikantů, všechno. Když to všechno pasuje, klobouk dolů, je to dobrý i za třicet let. Když to skoro všechno klapne a zpívaj se (byť upřimně míněný) bláboly - stejně, jako kdyby se třeba ukopával bicman - je to promarněná šance. Žádný kočky vokalistky, žádný sága, žádný přearanžování, zrychlení, zpomalení tomu nepomůže. To je zkrátka můj názor a pod tímto úhlem vnímám i Olympic. Zdraví hudební odborník - amatér.

    Zpět

    Říjen 2018
    PoÚtStČtSoNe
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031
    Levice (SK) - městské slavnosti
    Turnov - Olympic tour 2018
    Strakonice - Olympic tour 2018
    Otvovice - Olympic tour 2018

    Zobrazit všechny koncerty

    Galerie

    « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

    Přejít do galerie

    Ke stažení

    • Audio
    • Pozadí
    • Ostatní
    • Pro pořadatele

    Video

    Management Olympic 

    Dagmara Durecová
    dagmara@bestia.cz
    Telefon: 220 806 802
    Mobil: 602 320 109
    Skype: daggie23
    ICQ: 190043931
    Generální partner
    Hlavní partner
    Podporujeme

    Vytvořilo
    intencio s.r.o.

    • CD Trilobit v e-shopu
      07.09.2018
      Nové album Olympiku s názvem Trilobit si již nyní můžete předobjednat v našem e-shopu do 14.září za zvýhodněnou cenu 289,- Kč, poté bude v prodeji za klasických 329,- Kč.
    • Hitparáda Česká dvanáctka
      28.08.2018
      Na Českém rozhlasu Dvojka byla do Hitparády Česká dvanáctka zařazena nová píseň skupiny Olympic z připravovaného alba Trilobit s názvem Jsi moje. Hlasovat pro postup v hitparádě, můžete zde. Pokud jste píseň neslyšeli, můžete si ji poslechnout v…
    • Nové album Trilobit
      27.08.2018
      Nové album Olympiku s názvem TRILOBIT vychází 14. září a pokřtěno bude 18.9.2018 na koncertě v Malostranské besedě. Vstupenky v Ticketstreamu jsou již vyprodané, ještě jich je několik na pokladně v Malostranské besedě.
    • Podzimní část turné
      27.08.2018
      Začíná nám podzimní sezóna. Kde se uvidíme? 7.9. Čechy p. Košířem, 8.9. Brušperk, 9.9. Oslavany, 15.9. Praha, 15.9. Jirkov, 18.9. Malostranská beseda – Praha, 22.9. Rokycany, 19.10. Králův Dvůr, 20.10. Levice SK, 24.10. Turnov, 25.10. Strakonice, 30…
    • DVD Olympic 55 let
      27.08.2018
      V září začne ČT připravovat DVD Olympic 55 let – podařilo se nám vyjednat, že tentokrát bude na DVD celý koncert. Termín vydání je přibližně prosinec 2018.