Pouze registrovaní uživatelé smějí přispívat do diskuze. Přihlášení

    Zpět

    singl A,B
    semtamťuk, 09.01. v 20:56

    Dobře .. já vím, že jsem magor, ale přeci jen, vyšla nedávno ta nová deska ..
    Zkusme tohle: Předpokládejme, že jsme v době, kdy obyčejnej singl se dvěma písničkama fungoval coby reklama a prezentace toho nej(.. zřetelnějšího, nechci říct nutně nejlepšího) z nové kolekce. Asi jako:"Celá deska je bomba, ale tohle vás určitě dostane, na to jsme hrdý, to je laskomina". Áčko jako hit, Béčko zajímavost. Nemyslím teď cíleně mířit na média, myslím okamžitá srdeční/duševní záležitost, jasně vám to vlezlo do ucha.
    Jste manažéři a chcete s tím vyrukovat a navnadit lidi. Kapela vám dala volnou ruku.

    A/B nic víc. Zkuste klidně i předešlé desky.

    (Ze svého okolí tuším, že jasným pilotem "Romantiků" by byla rozhodně jednička, to se opravdu naprosto nabízí, ale nikoho neovlivňuju :)

    A:
    B:

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 10.01. v 16:03

    ahoj, inu hra je hra, život je hrou. Co by bylo, kdyby ... Kdyby. Musím trochu zpátky v čase. Jakže ono to ale s těmi singly tehdy bylo ? Nečtou to tady asi jen pardálové, ale i mladší, kterým líčí babička jak vypadala elpíčka a co byl vlastně starý gramofon ( Tučný - Prodavač ). Dlouhé výrobní lhůty, především obalů. Půlrok žádný čas. Papír jako strategická surovina, často asi na příděl. Omezené možnosti tiskáren, Grafobal Česká Skalice, pamatuji si to dobře ? Málo nahrávacích studií, spousta interpretů, čekajících na frekvenci. Umělci a " umělci " co museli mít každý rok elpíčko. Co pamatuji, zoufalá úroveň obalů většiny popmusic, Pajer a Kuščinskij výjimkou určitě, Miroslav Jiránek - Etc 2, určitě taky. Ostatní asi leckdy za moc nestáli, nevybavuji si je a v lp se mi hrabat nechce. Natočení ve studiích Supraphonu, Pantonu, Opusu, muselo být logicky na pořadník, ostatní studia co svého času fungovala - Dejvice, Strahov, Karlín atd. asi jen paběrkovala. Do toho plejáda všech s uchem lačnícím po hitu, na kterém se dá něco trhnout - po jejich prachy, po mém ostuda - rychle český, často zoufalý text a rychle s tím ven - to byly všechny ty zoufalé předělávky žijících z toho, že originál k dosažení tehdy u nás nebyl k dipozici. Čest budiž výjimkám, pár jich jistě bylo. Stále mám na mysli pop-rock-music, country, folk atd. vynechávám. Kdo chce, může si dosadit - lapající - jen namátkou - KG, HV, HZ, JK, VN, FRČ a další a další. Druhá, byť se někdy vyskytují i v té první - VN, MR, PB a vlastní písničky, např. K, O, VM, P2, PN a tak dál. Nástup Opusu v druhé polovině let 70. a to je zajímavé, singly jen vyjímečně, rovnou lp a to tak že velmi a ! vlastní repertoár, nic převzatého. Modus, Žbirka, Lehotský, Lučenič, Elán. Patejdl, Tublatanka atd. atd. Slovenský pop v 80. válcující český rozdílem ne jedné, ale min. dvou tříd.
    Nevím, kdo v historii Olympicu rozhodoval v letech 1963-1992, co singlem bude a co ne ... A hlavně - řada písniček se na alba nevešla, v případě Olympicu je ten tvůrčí přetlak ( zaplaťpánbůh-jak říkám já, ateista ) tak velký že se písničky už na albech neopakují. A jiné ano. Z něčeho ani sp nebylo - Prázdniny ( pominu-li až v r. 1982 sp, které bylo součástí větší kolekce - Strom/Vzdálenosti ), z Ulice je jasné, že Okno bylo jasný favorit. Jak moc do toho mluvila ( mohla mluvit ) kapela, autor, umělecký vedoucí, producent, Supraphon ? Kdo ví, odpoví. A když se dlouho na lp čekalo, stalo se, že byly venku dokonce 2 sp s písničkami, které pak na albu byly, což je docela rarita - Co je vůbec v nás/Jako zamlada, Kanagom/Žárlíš. Zajímavé by bylo nepochybně i rozdělení písniček na to, ke kterému albu by pasovaly, kdyby mohlo být delší. To bylo zajímavé i pro stokrát prokletou zpatlanou Zlatou edici, kam se za album řadové neměly opakovat skvostné Singly I-VII, ale věci do té doby nevydané, verze anglické atd. Jenže. Čas je relativní a oponou trhnul a se soumrakem vinylů v podstatě " zemřel " formát sp 45 otáček. Milé bylo, kromě na albech neuvedených písní i i jejich aktuálnost a vysoká variabilita obalů, nejen standardních, ale fotografických. A pak ta radost, když kapela změní sestavu, a písničky natočené v nějaké sestavě, pak již neodpovídá obal....Radost nejen pro sběratele. Nutnost propagace, avizace, tak nějak odpadla. CD singly, byly-ly jaké, odešly do propasti zapomenutí dříve, než se rozeběhly. V éře otevřeného světa, globálních medií, vypalovaček, YT, FB atd. jde skutečně jen tak nějak o " formální " určení toho, co by mělo být esencí, ochutnávkou, nabídkou, lákadlem, typickým vzorkem toho, co na albu pak člověk za asi tak měsíc najde. Vzato z tohoto pohledu je posledním ne-vinylem Olympicu Děťátko, což je ( pro mne ) - tedy prosím, úlet jako hrom. Takže pokud bych měl přistoupit na cestu proti proudu času, myslet si, že sp neodešly do Věčných lovišť a budu rezignovat na digitální svět, a budu mluvit skutečně o A a B, tak musím upozornit, že jiné písničky, než ty z alb nejsou, neexistují. Kromě rarit, pochopitelně, o tom se zmíním dál. Berme tedy za to, že jsou k dispozici jen a jen ty písničky, které pak vyšly na albech a z nich bych si vybral takto. Musím ještě zdůraznit, že můj vkus a obecné možné podmínky zařazení jsou asi často velmi, velmi rozdílné. Mělo by se tedy v anketě možná i rozlišovat na to, co by si člověk přál a co je reálné. Jako ve fotbalu - člověk by si možná přál, aby ME ve fotbalu vyhrálo Česko, ale reálné a reálnější bude asi SRN ..... Takže jo, jdu do toho, laskavý čtenář ať mi stručný úvod do problematiky promine -

    pořadí vždy A a B

    1994 Dávno
    1. Dávno/Byl jsem
    2. Jednou/Květinový dítě x Nejlepší parta mého života
    Pozn. Tady je přetlak. Myslím, že vkus můj a obecný by u 1. odpovídal a u 2 A taky, dál nevím. Kdyby to šlo, klidně bych na 2 B dal cover písničky Až, když zajímavost, tak zajímavost, anebo raději Kávu si osladím ? Dobově by tam pasovaly, o vkusu a stylu taktně pomlčím ( Olympic si prostě na sp a lp díky bohu tvrdošíjně protlačil až na výjimky svoji vlastní tvorbu.

    1997 - Brejle

    1. Giordano Bruno/Šílenej zvon
    2. Sedm statečných/Je sám

    Pozn. Tady už tady takový přetlak pro mne není. Ale myslím, že vkus můj a obecný by mohl být v souladu. Sedm statečných na sp, to rádia nedají, to je jasné, ale taková sběratelská perlička v podobě live nahrávky, to ano, a ano, ano, pro mne by to šlo

    1999 - Karavana

    No věru, tady sp pohledat. Takže nejdřív pozn. a pak ten výběr-nevýběr na sp. Tady Olympic ( podle mne - prohrál rádia, z toho výběru se v většinových rádiích nic hrát nedalo, to fakt ne. a Děťátko - to už vůbec ne. Omyl. Střelba naslepo a vedle jak ta jedle. Ozvěnou se vracející Medvídek, alespoň v textu. Olympic si nahrál album pro svoji radost, podle sebe a zde se poprvé a ne naposledy oddělil názor kapely od většinového posluchače a rádií. Viz dále. Sorry, tak to cítím, fakt nevím, co by se tady mohlo na singl dát, ale když to musí být

    1. Karavana/Vysočanský reggae
    2. Písečnej červ/Ajajaj

    No úlet, ale když to musí být. Písečnej červ, live z Kloboučku, pěkná raritka, to bych u 2. sp vyměnil pořadí, live na A, to by asi věru nešlo.

    2003 - Dám si tě klonovat

    Pozn. Volný pád pokračuje. Pro mne útlum a bezvýchodný cesta ke sdělnosti písniček pokračuje. Tady bych se i přimlouval za to, aby vyšel jen jeden singl, níže uvedený, a zbytek šel pryč. Zajímavé je, že zhruba ve stejné době plus mínus pár let vychází první sólovka, kde sólové Jandovy věci znějí líp a typčtěji jako Olympic, než olympická Karavana a Klony, které se, vymykají písniček - vzor Olympic. Co se tehdy stalo ? Kde byl problém ? A bude ještě 4 roky hůř ....až do Sopky.
    Takže jo

    1. Dám si tě klonovat/Svítá

    a šlus, víc nemám, ostatní nerozeznávám, zapomínám. Pro mne - příliš mnoho Petrových textů, písničky komlikovanější, nesdělené, neúderné, netypické a tak honem do r. 2007 a

    2007 - Sopka

    a pozn. Olympic už deset let nemá tolik proklínaný ale tolik potřebný " rádiový " hit. A to je opravdu, ale opravdu hodně let. Možná i s tím souvisí vytrvalé klesání v žebříčku popularity, ten kolikrát proklínaný Zlatý Český slavík. Co v rádiu hrát ? A v tv, pokud už vůbec nějaká tv dá kapelám prostor ? Kde jsou hitparády, Czech Roc Block, Rhytmic atd. či různé tv " zábavné " pořady ? Točí se a točí celkem 3 desky s přetočenými hity, a vůbec.

    A tak

    1. Vím co nesmím/Sopka

    případně i opačně, proč ne. Určitě ne - To není snadný. Tu tedy alespoň Blaník čas od času zahraje, ale 10 let klidu vyklidilo pole.

    2. S tebou/Holka z lidu x Jdeme lávou

    Pozn. tady se díky nové tvrobě poněkud už otevírají nůžky pro výběr hitovky/masovky, najednou je z čeho zase vybírat. Zajímavé by bylo i raritní ep - tj. první mixy Sopka/Jdeme lávou/Vím co nesmím a k tomu oba remixy S tebou. Vím, že na ep se mně nikdo neptal, ale vím já vůbec co nesmím ?

    A kalvárie pokračuje. Šest let nic, vůbec nic.

    2013 - Souhvězdí šílenců

    Pozn. v mezidobí objevná Futura ( 2009 ), znovu objevení některých perel minulého repertoáru - Anděl, Je to tvá vina, Vůně benzínu a výborné nové Slunce pro Zlatopramen - 2010 - to byl SINGL jako hrom

    takže honem, honem

    1. Slunce/Anděl live Futurum

    a ještě znovu poděkování za Besedy a vše spěje k tomu, co nazývám, dobou poferdovskou.

    1. Pane můj/Já nejsem zlej

    Jiné nevidím, a myslím, že vkus můj a rádiový by mohl být shodný, Olympic se velkým obloukem vrací k melodickým, přehledným, strukturovaným, ledabyle samozřejmým písničkám a tak si ještě přisadím

    2. Souhvězdí šílenců/Prázdnej dům.

    A jede se dál

    2014 - Souhvězdí drsňáků

    1. Kámen co se valí/Němá

    Pozn. Jasná volba, tady není o čem. Zejména po té druhé měla by rádia skočit jako divá. Olympic zmelodičtěl a zpívá v trojhlasech a dvojhlasech barevně nádherně. Vřele doporučuji zkusit všechna tři alba poslouchat " jakoby " bez hudby a těch fórků ve zpěvu je krásně požehnaně.

    2015 - Souhvězdí romantiků

    1. Nech si o tom zdát/Nám to neva

    Klidně bych si troufnoul i na Opilej touhou/Lampion, proč ne ?

    2016

    1. Ročník 1942/Máme vám co říct

    2017

    1. Sto let/Klidně jako kluci jedeme dál

    2018

    1. Klidná síla/Až nám bude 55

    Příběh nekončí.

    Milan


    2018

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 10.01. v 16:36

    Zajímavé, i ta provokace v závěru:)
    To si přečtu v klidu.

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 10.01. v 18:12

    a proč ne ? Já si dovedu představit i tohle, třeba název

    Ročník 42

    https://www.youtube.com/watch?v=xsZKhdUbRTI

    RE:singl A,B
    lubošš, 10.01. v 18:28

    Milan se solidně rozjel:-)!!! Jelikož Semtamťuk žádal jen Romantiky, tak já dám jen ty 3 poslední alba. A navíc to dám dle instrukcí - tedy to, co se líbí mně a ne to, co očekávám, že se bude líbit "veřejnosti". Zjišťuju, že zde se to totiž mnohdy hodně liší... Takže jen a jen dle mého vkusu!

    Souhvězdí šílenců:
    A-Santa Maria
    B-Já nejsem zlej

    Souhvězdí drsňáků:
    A-Němá
    B-Průserář

    Souhvězdí romantiků:
    A-Život je vzácný dar
    B-Lampión (Nám to neva, Nemám žádnej plán)

    U poslední desky dávám do závorky další 2 písně - nemohu se tohoto alba nabažit a je tu pro mě hóóódně skvělých písní. A nemám to ještě zcela pod kůží:-)... Ale nechávám Lampión s tím, že ty 2 písně v závorce jsou o prsa (prsíčka:-) ) pozadu.

    Časem ještě zareaguju na tu anketu 9 písní ze všech Souhvězdí. Teď se téměř výhradně kochám Romantiky, ale rád se vrátím o rok a dva roky zpět:-). Ale myslím, že jedno můžu říct už teď - Romantici u mě na 90% zvítězí. Ale o to nejde. Myslím, že v globále je to nádherný, ucelený (hudba, aranž, zvuk...) komplet! Díky moc za něj!!!

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 10.01. v 19:38

    Tak já si ten Život někdy ještě pustím, když to tak působí ...

    Dík za Lampión. Ještě párkrát a třeba si toho někdo všimne :)

    Album fajn, parádní zvuk atd ... ale stojím za tím, co tvrdím o všech třech (hudba o patro výš nad texty, čest výjimkám)

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 10.01. v 19:33

    Tak tohle jsem neslyšel čtvrtstoletí. Petřina. Akorát to nemůžu ovládat (myslím přehrávání..). Vida, to jsou překvapení.

    Název výbornej, záleží, jak se to podchytí.

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 10.01. v 20:24

    Moc pěkná historická exurse, chválím. Malinko bych přïpomněl toho všudypřítomného bolševika ... byla to opravdu klícka ..

    Výběr zodpovědně zhodnotím, až se jich sejde víc, s něčím souhlasím 100%, s něčím absolutně ne, ale každopádně dík za všechny čtyři z "romantiků".

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 10.01. v 20:59

    Naposled, po chvilce nedělní "poezie", reaguji nadšeně mimo anketu, stran obroušení hran:
    94 - Květinový dítě (jóóó) - to snad není možný, aby taková písnička byla jen do počtu ...
    97 - 7 statečných
    99 - Červ z kloboučku (vždyť mi se občas i shodnem:))
    2003 - tvrdá Svítá (u "Dám si tě klonovat" mi překvapivě víc vadí hudba, spíš aranže, text výbornej)
    Sopka - HOLKA coby asi nejšťavnatější věc od "Já", proč tohle nedaj do R. "rock" či "beat"? (Nymfy mě mrzí, já je beru skoro coby klenot, do rádia určitě - až na ten studenej zvuk. Závěr se ságem je výbornej, text skvělej, ale koncertně asi nehratelné)
    M.B. live - samostatně, svůj filtr už jsem prezentoval a ten je luxusní .. jedna z verzí Slunce tam je taky
    Šílenci - úplně jinak
    Drsňáci - Němá, rádio, jasně
    Romantici - téměř shoda

    RE:singl A,B
    imagi, 10.01. v 20:20

    Hlas nebo prosba za konec textů o bilancování. Po čtyřiceti letech (!) vzpomínání, tedy od Maratónu, už se vytratil vkus a dojemnost, rozpaky mám i z Vrbového Dávna.

    Pilotní singl je fajn téma. Jinak jsem měl za to, že jedna strana měla být rychlá a druhá pomalá, takže v tom duchu vybírám:

    ŠÍLENCI: Tebe se nemusím bát/Vzpomínky založím
    DRSŇÁCI: Můžeš být můj vykřičník/Němá
    ROMATINICI: Nech si o tom zdát/Lampión
    SUPERSINGL SOUHVĚZDÍ: Tebe se nemusím bát/Lampión

    Kromě těchto - která témata jsou ještě podle mě zajímavá, byť by mohla někdy být umělečtěji ztvárněná (rychlý řez Souhvězdími):

    Divná, Prej mě má ráda, Prší, Santa Maria, Kámen co se valí, Láska divoká, Krteček, Mimino.

    Ještě se ozvu snad obšírněji, teď zrovna není moc času.

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 10.01. v 21:46

    ahoj, já teď trochu mimo mísu, ale ... . Já tím trpím taky, tedy myslím vzpomínáním. I když ne v hudbě, netvořím. Posloucháním ano, málokdy mne osloví něco nového. Ve 30 mne nenapadlo sedět a koukat půlhodinu na řeku, jak plyne. Nebo se kochat krásami krajiny a dýmů z ohňů vycházejících. Není kouře bez ohně. Ve třiceti mne to tak nebralo, to tak posledních deset let. Nutkavě pak cítím potřebu, když vyprávím nějakou veselou historku z natáčení, ji pokud možno přesně datovat do roku a do souvislostí, kdy se odehrála. Není to ale - pro textaře, cenný inspirační zdroj ? Není příjemné vzpomínat na hezké a zapomenout na špatné ? Při kochání přírodou hodně fotím a porovnávám záběry a změny v posledních letech. Na některá místa se musím dostávat dokud je ještě čas a otázka nezní, kolikrát se tam ještě podívám, ale zda ještě vůbec se tam podívám. Není to vzpomínání vlastně příjemné ?! Pravda, když je něčeho moc, tak je toho příliš, ale .... je pravda, že se tak moc vzpomíná ? Nefunguje tady princip " výběrového " efektu, o tom nás kdysi učili ve statistice .... víš, to bylo asi tak v r. 1979 a pak v dubnu 2007 jsem psal do Bestie kvůli Co tě znám, a dál už to znáte ... takhle to funguje, vznikají příběhy, tradují se, a někdo má dat je přetavit do textu písničky, někdo víc, někdo míň. Třeba někdy napíši víc, když nemám čas celou noc, jdu spát .... Milan

    RE:singl A,B
    imagi, 11.01. v 6:53

    Ale ano, chápu, že nostalgie je věčné a silné téma, asi hned po lásce, pro autory i konzumenty. Rozumím tomu, co píšeš o rozjímání, sám mám tyto texty nejradši. Myslím ty povedené, neškolácké, hrubě neopracované.

    Vrchol je pro mě třeba Framus Five a ETC, oni vlastně nedělali a nedělají nic jiného, než sentiment, ale nikdy by mě nenapadlo, že už toho bylo dost a že by se měli pustit do něčeho jiného.

    Nenapadlo mě to ani po poslechu Kyvadla času.

    Petr říká, že nové písničky stejně nikdo nechce, tak snad proto se obstarávání sdělnosti nedostává takové pozornosti. Je to na škodu, protože hudebně se do jeho písní vrací vtípky, hravost, vícehlasy, backvocaly... Musím říct, že to mě na trilogii Souhvězdí bavilo nejvíc, a koukám jak z budky, že to jde.

    Jsem pro experimenty s textaři, k jakým vyzývá semtamťuk. Ivan Hlas nikdy nenapíše takovou křeč, jak Karel Šíp. Milan Špalek do Brejlí zapadl a Brichtovy texty se po troše cenzury s tvrdší podobou písní pojí asi nejlépe.

    Je lepší padnout v boji, než na úbytě.

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 11.01. v 10:44

    Myslím, že ani Ondra Fencl by nemusel být špatný, pokud jim to sedne.

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 13.01. v 17:12

    ..protože hudebně se do jeho písní vrací vtípky, hravost, vícehlasy, backvocaly...

    Pouštěl jsem si nějakou svoji směs a hodně dělá i zvuk. U starších věcí (Dávno - Sopka) je taky pokaždý trochu jiný, vůbec ne špatný, celkově asi průraznější a hrubší, konkrétnější. Na posledních deskách se mi zdá, že slyším jemnější nuance, je to víc prostorové (?) a ty hlasy a melodie tam vyniknou. Taky barvy kytar jsou zajímavé. Ovšem, když začne třeba 7 statečných nebo Člověk jeskynní, tak to taky nezní špatně :).... Samozřejmě záleží, přes co to hraje. Já to třeba naplno z dobrých beden ještě nedával (jen sluchátka), nemám kde. To se stydím.
    Hanba. Trest smrti!

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 13.01. v 17:52

    Ahoj, nedoporučuje se. Život je vzácný dar. Potvrzuji, že z čeho se hraje je fakt slyšet a moc. Celá Karavana ve sluchátkách, je u mne asi tak čtvrtinová než z 2x20 W a to stereo, třípásmovky, volume 5-6 z 10, poctivé dřevo, to má úplně jiný zvuk ... nějak RS 238 z tehdejšího hifi klubu Svazarmu byly, drahý byly, ale za ty léta rozhodně se vyplatily. Milan

    RE:singl A,B
    Gepa, 14.01. v 12:50

    Já naopak sluchátka doporučuji :-) Je to otázka osobního přístupu (mně vyhovuje, že tam neslyším šumy okolí), otázka techniky - včetně sluchátek (Koss Porta Pro mi slouží roky výborně) a v neposlední řadě možností - v bytovém domě nejde tak úplně volume rigt. Ale konec konců - mixuje se na sluchátka - nebo ne?

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 13.01. v 17:48

    Ahoj, ano, souhlas. Olympic by neměl ustupovat a stát se sám sobě svým revivalem. Nové desky, nový program, noví posluchači. V září 2014 na Kladně jsem byl mile překvapen že kolem mne 20-30 letí byli a zpívali a to rok staré Pane můj, které v rádiu neuslyší .... Kámen se prostě musí valit, aby mechem neobrostl. Milan

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 11.01. v 10:42

    Jde o přece tu poetiku a šarm, vůbec ne o to, jestli je to vzpomínání nebo nostalgie (třeba Skoumal - Starej pán ..). To samý u vztahů (Muller - Spočítaj ma, Do Čista, Prokop - Funebrák blues ..). Nepochybně těžký je udělat něco "vážnějšího", ale i to se občas zadaří (ETC... Hever)
    Samostatnou kapitolou ale je to "bilancování kariéry", to je fakt votrava při tom kvantu.
    V tom jsou chlapi originální:)) Kdybych chtěl, sepíšu příklady, ale jdu dělat něco užitečnějšího.

    RE:singl A,B
    imagi, 11.01. v 11:56

    Jasně, téma bilancování je olympická specializace. Možná to bude tím, že Petr už byl v pětatřiceti legenda, které se ptali, kdy už toho nechá. Každopádně mi ty bilanční texty vždycky trochu zaváněly samochválou, byť byly dobře napsané (ty starší). Ty novější už jsou vůbec prkenné.

    Ondra Fencl určitě, Lampión je i díky němu velice intelektuální, pro rádia asi moc. Aspoň na Beatu by s ním mohli posvítit.

    Jsem na ten text a vůbec celou píseň za Olympic strašně hrdý!

    Stejně jako na Manekýny z MB, co právě teď dohrály na R.O. Ten hravý začátek mě uchvátil už na desce (lehounké cupitání manekýnek), kytarové riffy mezi řádky sloky i refrénu a příjemně zběsilé sólíčko (protože "k šílenství mám jenom kousek"). Je fajn, že jste si s ní pohráli se všemi těmi fórky a ještě lepší, než z desky, je ležérně odzpívaný refrén s báječně protaženým "Jdoooou". Nádhera!

    Jak to spolu zajímavě korespondovalo - hudba s textem (nebo text s hudbou?). Jezevčíci, novej čerstvej list, jásot a pískot. Na poslední desce se někdy veršuje jako když hodíš kamenem do okna.

    RE:singl A,B
    Gepa, 10.01. v 22:29

    Zajímavá anketka... je to přesně jak píšeš. Ne nutně to musí být nejlepší píseň, ale musí upozornit - reklama. Olympic šel vždy, co se promosinglů týká cestou potenciálních hitů.

    Já bych ze dvou třetin singlově souhlasil s Luboššem.

    Souhvězdí šílenců:
    A-Santa Maria
    B-Já nejsem zlej

    Souhvězdí drsňáků:
    A-Němá
    B-Průserář

    Souhvězdí romantiků:
    A-Nech si o tom zdát
    B-Lampión

    Mně se asi pod kůži nejvíce dostalo Souhvězdí drsňáků, tam bych vybral singlů vícero. Přijde mi hudebně nejpestřejší a textařsky nejvyrovnanější.

    RE:singl A,B
    PetrHK, 13.01. v 14:13

    Tak taky něco napíšu do ankety. Abych se neopakoval úplně ve výběru jako v anketě o 9 nej, tak napíšu ke každé desce 2 sigly, ten první by byl ten hlavní

    Tedy
    Šílenci
    Souhvězdí šílenců / Jen tak si jdu
    Santa Maria / Prázdnej dům

    Drsňáci
    Němá / Noc horká jako dech
    Průserář / Kámen co se valí

    Romantici
    Nám to neva / Nech si o tom zdát
    Lampion / Život je krásnej dar

    U toho Života jsem trochu váhal - měl -li by to být pilotní sigl, asi by se to tam nehodilo, ale jako B strana běžného singlu to tam je ideální. Je to přece jen trochu odlišná písnička, ale o to jsem psal už jinde(tady je hodnocena dá se říci od nula hvězdiček až po 5). Ale za singl stojí.

    Teď bez ohledu na vlákna k tomu dalšímu:
    Milane (milane2) - velký dík za ten rozbor vhodných hitů (pilotních singlů) od znovuzrození kapely do dneška. Bohužel máš naprostou pravdu. Po deskách Dávno a Brejle to vše bylo OK, protože fungovaly např. nové hity Dávno a Giordano Bruno. Pak přišla Karavana (pro mě moc hezká deska),ale tam opravdu žádnej hit nebyl. Hrálo se občas v TV Ajajajaj, ale to už nebylo ono. Klony - tam už to byl naprostý propadák. Jediná pořádná skladba Svítá se zase objevila díky Šípovi v TV (Rozjezdy pro hvězdy), ale pak nic. Tato skladba se měla propagovat, ale to v rádiu se sázelo na Valčík - už jen ten název jasně říkal, jak to musí dopadnout. (Malá odbočka - Janda a sólo desky. Nechápu, proč to nemohl být Olympic, kdyź to stejně tak znělo. Kdyby tam byly dechy, smyčce nebo to bylo akustický, nebo prostě jiný, ale ono ne. Tak proč? Zpívá Janda - stejně každej řekne Olympic. A obráceně - vždyť prakticky od Prázdnin je každá Olympická deska i Jandova sólovka. A kdyby místo Klonů....).
    A pak dlouho nic.... a promarněná šance se Sopkou - vsadit výrazně (důrazně) na Jednou nebo Nynfy, Holku z lidu ... jo to by bylo snadný (ale bylo to, že To není snadný), a tak zas nic.
    A co teď - tady jsme se krásně shodli na Romanticích - tedy rychle do rádií, klip .... jo , ale kdo? Chybí Zapletal, tak to vidím já. Byl u novozrodu Olympicu pár let před Prázdninama, byl jsem tenkrát ve fanklubu a tak vím, co pro to, aby Olympic šel nahoru udělal, jak se vše dolaďovalo před předpremiérou...

    K těm tématům.. jo, máte pravdu (semtamťuku, imagi...), to zabývání se stále sebou - je toho moc , pořád hrajem v ňákém sále, ty fanynky ve všech řadách, všude už jsem byl... Já tyhle písničky miloval, ale musely mít obsah - vtip nebo sentiment, to už je jedno. A vůbec měl jsem rád témata o něčem -ať už o zachráncích , bílých pláštěch, o průšvihách, o láskách nebo o čemkoliv, ale proboha o něčem. Proto i teď mám ve výběru třeba Průseráře - byť to není klenot, ale je to aspoň příběh. Kde jsou ty normální krásné písničky ?

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 13.01. v 16:55

    Tak třeba v rámci těch Souhvězdí se urodila po hudební stránce spousta pěkných nápadů ... škoda, jen menšina z nich (pro mě) představuje kompletně hezké písničky. Musím si je hledat, případně udělat kompromis ze staré lásky :)

    Nojo, ze Sopky to mohl být tenkrát jasný mediální atak. Na koncerty by se Nymfy musely trochu jinak přiodít, ale stálo by to asi taky za to. A to se přitom nehrály vůbec.

    Z Klonů (vzpomínám - li dobře) mám rád ještě třeba temná Vrbova "Proč a nač" - žádný hit, ale drsné, zajímavé.

    Nějakej člověk s lehkým odstupem, komplexním pohledem, autoritou ... asi chybí, třeba by spousta věcí byla dotaženější, něco by nepustil, naopak by mohl provokovat k větším provokacím, co já vím ... je to možný.

    K ANKETCE: Ufff! To je zase rozstřel. Ale alespoň dvě věci, zatím docela jasně dominujou.

    Já teda přidám svých 6 favoritů (je to těžký, beru to jako kombinaci osobního vkusu a odhadu hitovosti).

    Takže třeba ...

    Šílenci: Tebe se nemusím bát / Santa Maria
    (tady to Brichta holt zachraňuje .. a muzika parádní, Tebe se nemusím, to je výrazná energie, parádní rytmus, skvělá intonace, dravý sólo a textově sarkastická nálada ...)

    Drsňáci: uff .... Chtěl jsem Tancovačku, ale zase aby to nebylo takový "retro" do rádia, tak
    Němá / Vykřičník

    Romantici: Nech si o tom zdát / Lampión
    (tady to šlo rychle)

    Supersingl asi jako Imagi, případně místo Lampiónu Nech si o tom zdát.



    RE:singl A,B
    milanmilan2, 13.01. v 17:58

    ahoj, hodně souhlasím, kdeže jsou, ano jsou, snad jsou, někde jsou ( výborní textaři ). Byli. Nejsou. Budou ? Milan

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 13.01. v 22:02

    Ještě k těm Klonům: titulní "Dám si tě klonovat" má spíš smůlu na aranži/zvuk - jinak je to potenciální jasnej hit. Hráli jsme to na mejdanu (kytary/tamburína .. dvojhlasy .. to si člověk uvědomí, že stačí málo k posunu. Tím neříkám, že to má znít na dvě kytary ... je to složitá chemie. Natvrdo taky O.K., třeba jen zvuk, nevím.
    První signální dělá taky hodně. Ale na druhou stranu, když něco nebere ani 1. a po čase ani 2. a po pár sklenkách po tom sentimentálně hrábne 3. (myslím tím totální blbiny). Je to samozřejmě osobní záležitost, ale před chvílí mi známý napsal výstižnou odpověď (po poslechu 3 souhvězdí): .. přístě si to pustím s ovladačem v ruce a časově se vejdu do 15ti minut, Nech si o tom zdát asi 1** ze všech souhvězdí... A po půl hodině přidal 4:01 min dalších :)
    A to podotýkám, že poslouchá kvalitní hudbu, muziku má rád, Olympic je jeho srdeční záležitost (jedna z mnoha) a v podstatě veškerá kritika míří na průměrný texty typu "kámenem do okna.
    Uzavřu citací z mailu:" Dal jsem to dole do beden, zvuk netřeba rozebírat :), ale ..." Atd...

    Výborní textaři jsou. Asi i mezi stávajícíma. Záleží dost na tom filtru. Co se pustí ven.

    RE:singl A,B
    imagi, 14.01. v 12:45

    Jo, s tím ovladačem je to výstižné, používám ho taky. Nutné na přílišný umělecký rozptyl. Ale co. Ze tří výběrů za tři roky poskládáme bez potíží velice solidní desku, viz minulá tvá anketa. Schválně, vybrala by stejně i kapela, nebo managerka?

    Nymfy mě tehdy taky nadchly (byť je správný postřeh, že jsou kapku netečné). Škoda takových skladeb, co se nesou od začátku do konce, kde "to" nemusíš hledat. Škoda, že je lidi neznaj. S Holkou z lidu velice silný singl.

    Kloni by mohli mít určitě lepší obal. Jako vlajka Svítá a do singlu ještě Máma vždycky říkala, i když k té první moc kontrastní není. Titulní skladba taky dobrá, ale marně jsem pátral po exotice i v textu, jinak jsem si tu "orientální" aranž neuměl vysvětlit. Možná přeběhla z Karavany, taky mě napadl Harém...

    Posun od přímočarosti k prostorovosti (Opilej touhou) cítím taky. Vnímám takhle Prázdniny a Ulici. Prázdniny jsou přímočařejší s mírným zvukovým deficitem, který už Ulice nemá, byť je skladatelsky snad méně vyrovnanější.

    milanmilan2: Dobrý slogan - nové programy, noví (nesedící) diváci.
    Samozřejmě sleduji tvé (nejen) archeologické zásluhy a jsem rád, že se tu setkáváme i v dalším roce.

    Když "Co tě znám" konečně zazněla, bylo to hodně dojímavé. Je možná trochu nedodělaná, ale naléhavější, než Kartotéka. A pak Bloumám, tu mám hodně rád. Vyplatí se to bádat. Máš ještě něco v plánu?



    RE:singl A,B
    milanmilan2, 14.01. v 20:34

    Ahoj. CD 55 Olympic Archeologie. Mňo, to by byl docela slušný název. Nebo Olympic komplet 55 let na 55 CD. Slušný název, úplná utopie. Tak nějak s pohledem zpátky je strašná škoda, že v době, kdy by taková cd mohla ( a měla ) vycházet, nebyly ty písničky sehnatelné. Dnes už jsou, ale zase se ta cd neprodávají .... Ještě dobře se chytlo životní dílo Oldy Zet, tj. jest Olympic 50 na 5 cd. To je asi maximum možného. Nejvíc cd najednou jsem viděl Šimek a Grossmann na 17 cd, a je to docela hodně prodejné. Jinak stran historie je stále hodně nepopsaných listů a s plynutím času zdá se, že již zaplněna nebudou nikdy. Včetně vyjasnění toho, zda se název Olympic začal používat na podzim 1962, nebo až na jaře 1963. Loňský Oldův počin Petr Hejduk je velmi slušný úspěch ( a Olda je přítel můj - jak zpíval PV ). Což o to nápady by byly, náplň taky ale .... co s tím ? Někdo tady zmínil obaly. To by bylo hodně zajímavé téma, hlavně stran přechodu formátu lp na malou plošku cd. A to by chtělo nějakého umělce - grafika, aby něco málu k tématu podotkl. Stran Co tě znám - pro mne zajímavé je to, že text milostný se mi líbí mnohem víc, než ten technický, ačkoliv k tématu zapadá pochopitelně víc ten druhý, než ten první. Zajímavá byla v Matu pouštěná dema k Laboratoři. Jsem zvědavý, zda a co chystá Olda pod velikonoční stromeček, kdyby alespoň naznačil.... ps. jsem rád, že se zde začíná opět hojně něco dít. Mám radost. Mimochodem - tahle countryovka od Rangers má ( pro mne ) hodně krásný a milý text. Milan

    RE:singl A,B
    lubošš, 14.01. v 21:31

    Tak jsem po vzoru Milana vzal starší CD a porovnával a hodnotil. A můžu říct, že počínaje Dávnem (dle Milanova vzoru) a konče Romantiky jsem hóóódně spokojený se vším. I to celkové hodnocení jednotlivých desek mně vyšlo docela vyrovnané (3,2 - 3,7). Buďme rádi, že je Petr tak v ráži a pohodě a Olympic nám dává tolik skvělých počinů:-)!!! Takže ty dvojice MÝCH písní z každého CD:
    DÁVNO: Dávno
    Jednou

    BREJLE: Giordano Bruno
    Ty to víš

    KARAVANA: Láká mě láká
    Karavana

    DÁM SI TĚ KLONOVAT: Už
    Fanynka Mária

    SOPKA: S tebou
    Nymfy

    ŠĹENCI: Santa Maria
    Já nejsem zlej

    DRSŇÁCI: Němá
    Průserář

    ROMANTICI: Život je vzácný dar
    Lampión

    Vždy se mně nejvíc líbí poslední LP, tudíž momentálně Romantici:-)... Mám tu několik dalších skvělých písní, než ty 2 psané - Nemám žádnej plán, Nám to neva, Asi to byl správnej flám, Láska má bejt akorát... Trochu mě zaráží, jak vysoko je u většiny diskutujících ceněna píseň Nech si o tom zdát. Je sice fajn, ale dle mě taková "tuctová s měkkými klávesy"... Ale díky i za ni:-)! Jinak u Mimina ne mě nepřirozeně působí natahování slov - bohužel mně to trošku připomíná Medvídka od Lucie... A SKVĚLÝ je dle mě refrén v písni Opilej touhou. Když jsem si Romantiky pustil poprvé, byl jsem mírně zklamaný. Podruhé lepší, potřetí ještě lepší a teď (podvacáté?) naprosto skvělý. Sice jsou tu asi oprávněné námitky na některé horší texty, ale dle mě to oproti minulým CD šlo nahoru! Myslím, že Fencl je ÚŽASNÝ tah a stabilně nadprůměrný Brichta a nenápadný, ale hodně solidní Henych jsou příslibem do budoucna! Snad ta budoucnost bude blízká, třeba i letošní:-)...

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 15.01. v 9:33

    "Nech si o tom zdát" je parádní, pro mě je vzor tuctovosti třeba ta "Láska má být ákóóráát" :)

    Líbí se mi kontrast mezi ležérní slokou a řízným refrénem s ala hammondami. Výborný zpěvy, skvělý bicí. Dobrý ("posunující" - viz. Vajgl v rozhovoru - slogany typu "A teď mě neposlouchej, všechno bys chtěla, O.K ..." .. "Je mi dnes trochu ouvej, dej zpátečku a couvej" .. "Přidám taky sebe, líp mít něco do zásoby") .. Určitě,na tu úroveň posledních let pěkná, nadprůměrná písnička.
    A navíc je to slušnej vrt do uší i díky jasnýmu, rozpoznatelnýmu, výraznýmu úvodu - to je pro rádio prostě jak dělaný.

    U Mimina mi to natahování nevadí, zdá se mi funkční, trochu sebeshazující .."Vaříme byliny, vždyť víte, pro vnuky, pro syny, pro vás, barvíme šediny bigbítem .."

    Medvídek měl úplně jinej charakter.

    Henych dělal i Nymfy? Nebo Brichta? Už si to nepamatuju. Každopádně jsem si je dnes ráno broukal, když jsem šel do práce a znovu mě došlo, jak hezkou náladu to má, melancholickou, posmutnělou, přirozenou. Úplně mi to vytváří nějakej obraz .. ale nebudu ho říkat (vysvětluj básničku a zabiješ ji ..).


    RE:singl A,B
    lubošš, 15.01. v 11:43

    Nymfy otextoval Brichta. Z těch mnou uváděných písní ještě Fanynku Marii, Karavanu a Santu Marii. Brichta je dle mě velký přínos! Henych z mých uváděných dělal S tebou a z poslední trilogie Opilej touhou a Leguána. Medvídek má jiný charakter, ale já tam vidím podobný, nepřirozený natahování slov... Ale opakuju - buďme rádi za to, co je! U mě spokojenost:-)!!!

    RE:singl A,B
    semtamťuk, 15.01. v 21:50

    Jó já jsem rád .. jen mě mrzí, že, při těch možnostech a schopnostech, to nemůže být ještě lepší, klidně skoro nejlepší, no.
    Je to fakt - je ta sklenice poloprázdná nabo poloplná?

    Já si, kupříkladu, každý z těch tří alb UŽIL - během prvního styku:). Počkal jsem si na vhodný časoprostor, nalil sklenku (u všech to byla whisky, u romantiků konkrétně Tullamorka od ježíška), ale jen tak pro uvolnění, jen pooomaaluu, zhasnul, nasadil sluchátka, a bez jakýchkoliv postranních úmyslů jsem se do toho díla ponořil. Jako za starých časů vzácných elpíček. To se mi hrozně líbí, protože (v takových případech) vím, že je to nějak vypiplaný od srdce a ta druhá strana jaksi očekává, že si že k tomu budu náležitě přistupovat (i když už se o tom nikdy nedoví). Takže akce a reakce proběhne v cajku. Když nadávám, tak vlastně proto, že k tomu (jim) mám osobní vztah ... i skrze ty první večery :) Třeba nové počiny Kryštofu(fa) nebo Mandrage mě tak nerozčílí, aniž bych to hodnotil ..

    Henych dělal ještě něco (na Brejlích?).

    RE:singl A,B
    Gepa, 18.01. v 7:13

    Karel Gott měl/má box s 36 CD.

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 18.01. v 19:27

    Ahoj, ano má. Jenže. Vyšel v jiné době, tak asi 2000 ? Š+G asi před 2-3 lety. Gott ( tedy box ) je ošizený, jsou tam jen holá alba, žádné bonusy, které byly na řadovkách Kolekce od KK. Ochota prodavačů v Bontonlandu tak asi před 10 lety, kdy jsem chtěl manželce box koupit, naprosto nulová - chtěl jsem právě vědět co tam je. Takže jejich nezájem, můj nezájem, nedostali nic. Milan

    RE:singl A,B
    Gepa, 19.01. v 9:41

    Já ten box 36 CD uvedl jen pro úplnost, že vyšel i obsáhlejší set než 17 CD. Zase až tak jiná doba to není, vyšlo to k 70-tým narozeninám KG - tedy v roce 2009. Ta sada je tady v e-shopu i s detaily. Rottrová vyšla jen o 2 roky později. Ale když u těhle všech boxů (KG, Š+G, MR) vezmu cenu, tak mi komplet Olympiku s 55 CD osciluje okolo 5000 Kč. By-li by to skutečně komplet (alba - i anglická, singly, rarity), tak bych si to já osobně koupil, ale kolik takových by nás bylo? Pokud by to mělo být např. včetně Besedy, tak by těch 55 bylo asi málo.

    RE:singl A,B
    milanmilan2, 18.01. v 19:29

    A zapomněl bych. Maruška R. má box a tam jich je asi 15-17, nebo tak nějak. Ale mně by se tolik líbil ultimátní, kde bude úplně, ale úplně všechno ....odhadem tak 55 cd a kdoví jestli by to stačilo ? Milan

    Zpět

    Leden 2018
    PoÚtStČtSoNe
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031
    Hradec Králové - V.I.P.
    Skalica (SK) - V.I.P.
    Strážnice - Olympic tour 2018
    Ostrava - Olympic tour 2018

    Zobrazit všechny koncerty

    Galerie

    « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

    Přejít do galerie

    Ke stažení

    • Audio
    • Pozadí
    • Ostatní
    • Pro pořadatele

    Video

    Novinky e-mailem 

    Management Olympic 

    Dagmara Durecová
    dagmara@bestia.cz
    Telefon: 220 806 802
    Mobil: 602 320 109
    Skype: daggie23
    ICQ: 190043931
    Generální partner
    Hlavní partner
    Podporujeme

    Vytvořilo
    intencio s.r.o.

    • Výběr Olympic na 3 CD a DVD Petr Janda
      22.11.2017
      Máme pro vás dvě novinky – k výročí 55. let od založení kapely vyšlo 3CD Olympic 66 Nej +1, na němž najdete 67 písní z celého období, včetně novinky Ještě to nebalíme. Druhou novinkou je DVD Petr Janda v Berklee, které obsahuje záznam vystoupení…
    • Nové CD Martina Vajgla
      12.09.2017
      1. září vyšlo nové sólové album Martina Vajgla a zakoupit ho můžete například v našem e-shopu.
    • Přesun koncertu v Banské Bystrici
      27.06.2017
      Z důvodu onemocnění Petra Jandy (zápal plic) se přesouvá vystoupení v Banské Bystrici z 1.7.2017 na 22.7.2017. Vstupenky zůstávají v platnosti.
    • Petr Janda - křest alba
      03.05.2017
      In-store koncert a křest nového alba Petra Jandy - Ještě držím pohromadě BEST OF se uskuteční ve čtvrtek 11. května 2017 od 17:00 hodin v prodejně SUPRAPHON musicpoint. Všichni jste srdečně zváni, vstup je volný.
    • Petr Janda - Ještě držím pohromadě BEST OF
      10.04.2017
      Květnové půlkulaté narozeniny jsou pravým důvodem poprvé shrnout Jandovu neolympickou tvorbu. Kompilace přináší to nejlepší z období po roce 1985, kdy se hitově osamostatnil v duetu s Petrou Janů. Od té doby opravdu "jede dál", ať už to byla dvě…