Pouze registrovaní uživatelé smějí přispívat do diskuze. Přihlášení

    Zpět

    Jako kluci .....
    milanmilan2, 02.01. v 19:24

    https://www.youtube.com/watch?v=4r-eCGgdgk8

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 06.01. v 16:33

    Pěkný, kdo to natáčel? Je toho víc?
    Drobné odchylky jsou :), ale slušný rockec.

    RE:Jako kluci .....
    kavovar, 06.01. v 17:18

    Právě! V podstatě je ta písnička úžasnej nářez, já v tý Besedě byl taky, takže vím, co to bylo za mazec. Škoda, že jí Borovec zase tolik nezatěžkal takovejma moudrama... " Tu o koních, tu o lukách o jabloních.." Ach jo! Zajímalo by mě, jestli by ještě dneska dokázal Petr Janda napsat takovouhle osmiminutovou hardrockovou skladbu, kde by se především vyřádili všichni muzikanti. PROSÍM !!! Ale i kdyby už žádnou takovou nenapsal, on už rozhodně nepotřebuje dokazovat, že uměl!

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 07.01. v 11:22

    Borovec - ano. Hardrocková suita - ano, občas, bylo by to zajímavé. Jinak, mě se písničkový bigbít olympiku líbí, ale bylo by to pěkné zpestření.

    RE:Jako kluci .....
    milanmilan2, 06.01. v 18:29

    oběma v jednom vláknu .... autoři videa jsou uvedeni na konci záznamu.

    ... že uměl ? Já myslím, že umí. A doufám, že bude umět i nadále. Ale Marathon byl dokumentem doby. Psát znovu podobné ? Vstoupit dvakrát do stejné řeky ? Mně se stýská třeba taky po - Země v každém z nás, Dopis, 7 statečných ...., ale jiná doba, jiné písně. Někde jsem četl, slyšel ? že by příští z desek mohla být v něčem úplně jiná ... Protože nevím, kde jsem to slyšel a jestli to není eso v rukávu, nebudu ani naznačovat ... a třeba to stejně nakonec bude jinak, jen Bůh ví .... ( a Janda, samozřejmě ). Milan

    RE:Jako kluci .....
    lubošš, 06.01. v 20:47

    Jako kluci začli jsme hrát jsem si pustil asi po 20 letech (?!?) až po zmínce, že touto písní Olympic začínal křest CD Souhvězdí romantiků. Nechápu, proč mně to trvalo tak dlouho??? Já prostě valím s Olympikem pořád dopředu a občas zapomínám na úžasný starší písně. Když jsem si to pustil, tak přišla totální nostalgie a návrat do dětských let. A poznání, že i album, které jsem považoval za spíš podprůměrné, asi tak podprůměrné nebude!!! SKVĚLÁ skladba. A dík za odkaz na její živou produkci po 38 letech! Nádhera! Sice Petr chvílemi malinko hlasově ne za 1+, ale 1-, ale ono to ani nejde... Ale hudebně perfekt a Martin neuvěřitelně skvěle nahradil chybějící hlasy... Díky moc, pro mě neuvěřitelný zážitek. A móóóc závidím těm, co u toho byli naživo...

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 07.01. v 11:40

    Martin je skvělý "Hejduk" - adekvátní bicí (70.leta) a frázování i hlas.

    Na té desce se mi hrozně líbí konkrétní zvuk nástrojů, spec. basy. Jak už se psalo v dobové recenzi a lze s tím souhlasit, vytratil se humor a nadhled, je u snaha o "serióznost". K čemuž přispívají i texty starších autorů. Určitej šmrnc a říz tomu vrátil zase Rytíř. Ale hudebně paráda, absolutně dokonalá je Černá kronika. To zpívat v angličtině, tak si ucvrknu.

    RE:Jako kluci .....
    Gepa, 07.01. v 7:38

    Znovu do stejné řeky je neustále vstupováno s každou deskou právě v klasickým schématu: sloka - refrén - sloka - refrén - sólo (obvykle kytarové) - refrén. Já bych se taky přimlouval za oživení nějakým albem, kde skladby budou gradovat, vyvíjet se nebo se třeba studiově zaimprovizuje. Samozřejmě že Petr stále skládá výborné písničky a nemá cenu tu znova vypisovat soukromé best of Souhvězdí, ale poslední 'jinou' skladbou byl právě ten Dopis. Já bych se přidal ke Kávovarovi a přimluvil se za takové písničky.

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 07.01. v 11:56

    Jo, nebylo by to špatné zpestření. I když já mám "obyčejný písničky" rád.
    Tady bych považoval za důležité, aby to nebylo natahování jen formou přehrávání "stupnic" a změnou tempa ale mělo to šťávu. Líbí se mi třeba, když J.Valenta hraje "nečitelné" klávesy s náznakem improvizace, to se tam tak pěkně přelejvá (např. i v refrénu "Nech si o tom zdát"), než když se 4x zopakuje figura, byť rychlej prstoklad :). Třeba v tom úvodu z M.B. se původní Berkovo piáno sem tam pohupuje (melodie), kdežto Jirka tam opravdu drží jen ten tón. To je škoda, i ta drobná věc udělá svoje.
    Pak nemám rád (teď jsem si vzpomněl třeba na jazzový koncert Decziho v Hradci), když se muzikanti "vyřádí" tak,že v předpokládaných a až nudně očekávaných taktech se vytřídají a předvedou v sólech. Když je tohle několikrát ze sebou (a to byl jazz - improvizace!!), je to tak konzervativní jako stará konzerva a už se zvedám k odchodu. Radši mám, když se "vyřádí" jinak než takhle teatrálně.

    Jinak, co se týče třeba dvoj - trojhlasů, jsou tu evidentně skvělé možnosti ...

    RE:Jako kluci .....
    PetrHK, 07.01. v 12:09

    No jo, ale když ono tohle schéma dobře funguje. Je to takový klasický bigbít Olympic. Změna tohoto schématu mě třeba překapila na poslední desce v diskutované písni Život je krásný dar. Přijde sloka... druhá... (říkam si probůh, co s tím budou dělat - vidím toho magora v černé kukle, vedle klečící chudák v oranžovém- neví si s tím rady celej svět a že by Olympic?) a pak refrén (no vida - to je zajímavý)do toho trubka a znovu refrén s jinou náladou, jinak trubka a zase znova již s Jandovým halekáním - nádherně vystupňovaná nálada té písničky - říkám si a teď přijde sloka s mravnostní vložkou a zabijou to a ono nic a v tom je ta síla - moc chytře uděláno.

    Ale zpět k desce Maratón. Kritiky je tahle deska považována za nepovedenou, Janda nad ní taky nikdy nejásal. Pro mě však výborná deska, je tam konečně baskytara a celkově to má grády. Když písničky z týhle desky hrála tehdy kapela naživo v TV (asi Hudební studio M) byla to krása. Ta nynější nahrávka Jako kluci... ctí tu původní verzi (velká zásluha Martina - bubnuje tak jak to měl Hejduk, jak nám to ukázal i na srazu v létě i se zpěvem) - je dobře, že to nepředělávali.
    Na tyhle desce je zajímavý, že v rádiu se hrála prakticky jen písnička Taky jsem se narodil bos. A nyní je nejvíc hraná od Olympicu na Radiožurnálu písnička z týhle desky Nech to být ...
    A to jsme již u těch výběrů rádiových hitů - to se opravdu nedá předvídat (na tom Radiožurnálu po příchodu Tachecí vyřadily všechny hity Olympicu a že jich tam bylo) a zbylo toho tam moc málo (ještě očas Můj klid, Dávno, Nějak se vytrácíš má lásko - ale bez Olympicu), na Impulzu zbyly Slzy tvý mámy a Želva a jen občas něco jinýho, na rádiu Country hrají Pacáka - Bon soir... , na ČR 2 občas Osmý den a nějaký ten jiný hit. To že kapela jako "pilotní singly" nabízí to co nabízí, je myslím dáno právě tím, že pomalou Olympickou (tichou, třeba i nevýraznou) by snad ještě redaktoři přežili... Ale asi ani tu ne. Tak třeba zase něco objeví v archívu - co třeba Starou láhev ze "4"?

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 07.01. v 11:35

    Ano, je to dobová záležitost, Janda aranžoval jinak (studia), chtěl se vymanit z 60.let, byl tam i náznak jazzrocku - klávesy, kytara (původní verze Marathonu je úžasná), suita - protože se tam střídají různé polohy, tempa, a je to dlouhý. Určitě nevstupovat do stejného koryta, ale ... Jinak si ovšem nemyslím, že by dnes - byť v sevřenějších tvarech a ve třech minutách - hráli něco výrazně jednoduššího, často naopak. Náročnost nemusí být v délce.
    Ano, delší kompozice tady byly i později (třeba i Karavana ..). Já mám rád obě polohy, tak jako jsem rád, že po Trilogiích přišel klasicky písničkový Kanagom a po "metalovém období návrat OLYMPIKU v Dávnu.

    RE:Jako kluci .....
    kavovar, 07.01. v 17:37

    To milanmilan:

    Omlouvám se, Milane, svůj příspěvěk jsem několikrát přepisoval a evidentně si ho po sobě pořádně nepřečet. Vymlouvat se na chřipku by bylo asi hodně laciný.

    Takže: správně je samozřejmě: "zatěžkal" a že "..BY TO uměl.. !!" Teď už to snad smysl dává..

    RE:Jako kluci .....
    milanmilan2, 07.01. v 19:41

    ahoj, jasně v pohodě. Kdo z nás nedoufá v to, že Petr ještě naskládá, nahraje a zahraje co možná nejvíce písniček ? Určitě všichni. Změna nálad, tempa, výrazu, jo jo jo, je to tak. Kromě už někým zmíněné Karavany - ( vadí, nevadí, někomu že zase vzpomínají ?! ) mne napadá ještě moje oblíbená Tak jedem dál ( zase vzpomínají ... ), vadí ? Nevadí. Pan Borovec sice nebyl zrovna rockový textař, ale profík ano, a to tak, že velmi. Na koncertech se hrála v poněkud rychlejší verzi. Onehdy jsem slyšel totální improvizaci Jako kluci s prolnutím do Tak jedem dál, vyšlo to na skoro 9 minut, ale bylo to famózní ( pozn. nehrál Olympic ), sice chyběla kytara, ale nechyběl zpěv. Zachovám poselství budoucím generacím .... i když ....někdy na srazu ... když to Olda pustí ... proč ne. Jinak už mne takhle " dělená " písnička napadá už jen Mezitím, která je konečně vydaná a je možno se kochat. Marathon celý hrál Milan na Fender Jazz Bass a je to tak krásné, že jeden slavný basák to slyšel v 5 ti letech a rozhodlo to o tom, že z něj bude .... - basák !, jak jinak, že. Milan se tak zasloužil min. o několik výborných muzikantů. Jinak celkově k Souhvězdím, ty dvojhlasy, trojhlasy, sbory, mňam, mňam, to to krásně ladí. A viděli a slyšeli jsme v Matu jak to čtyřverší dává práci, když se to tvoří, vymýšlí a nazpívává, ale pak - je to prima, samozřejmé, elegantní, krásné. Zpěvy na Souhvězdích - krok správným směrem, a možná by neškodilo oba zapojit víc. Milan

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 08.01. v 9:19

    Reakce na 3 až 6 řádek: Já upřímně doufám, že to Někomu kromě mě vadí :) Ani ne tak konkrétně jedna, dvě písničky za pět let, ale ta LETITÁ FREKVENCE podobných témat a bezobsažnost některých textů. Vem to jen ve vztahu k těm písničkám: Co kdyby, zdaleka né nejhorší!, "Jako kluci" nebo "Tak jedem dál" (a SPOUSTA dnešních) měly navíc opravdu kvalitní texty (tím zdaleka nemyslím "profesionální")? Protože hudba je většinou O.K. Ta Karavana je, na rozdíl od spousty jiných jí příbuzných, v tomto alespoň originální. Uzavřu to optimisticky: Mnoha krásným písničkám se tomu podařilo vyhnout, zpívají i o něčem jiném a dobře, zaplaťbůh za ně :)

    RE:Jako kluci .....
    semtamťuk, 24.01. v 17:54

    https://www.youtube.com/watch?v=ZmUXBiAJYqQ

    Zpět

    Červenec 2018
    PoÚtStČtSoNe
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031
    Kolín - městské slavnosti
    Liberec - Benátská noc
    Svojšice u Přelouče - Petr Janda host KK
    Olympic začátek dovolené

    Zobrazit všechny koncerty

    Galerie

    « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

    Přejít do galerie

    Ke stažení

    • Audio
    • Pozadí
    • Ostatní
    • Pro pořadatele

    Video

    Management Olympic 

    Dagmara Durecová
    dagmara@bestia.cz
    Telefon: 220 806 802
    Mobil: 602 320 109
    Skype: daggie23
    ICQ: 190043931
    Generální partner
    Hlavní partner
    Podporujeme

    Vytvořilo
    intencio s.r.o.

    • Výběr Olympic na 3 CD a DVD Petr Janda
      22.11.2017
      Máme pro vás dvě novinky – k výročí 55. let od založení kapely vyšlo 3CD Olympic 66 Nej +1, na němž najdete 67 písní z celého období, včetně novinky Ještě to nebalíme. Druhou novinkou je DVD Petr Janda v Berklee, které obsahuje záznam vystoupení…
    • Nové CD Martina Vajgla
      12.09.2017
      1. září vyšlo nové sólové album Martina Vajgla a zakoupit ho můžete například v našem e-shopu.
    • Přesun koncertu v Banské Bystrici
      27.06.2017
      Z důvodu onemocnění Petra Jandy (zápal plic) se přesouvá vystoupení v Banské Bystrici z 1.7.2017 na 22.7.2017. Vstupenky zůstávají v platnosti.
    • Petr Janda - křest alba
      03.05.2017
      In-store koncert a křest nového alba Petra Jandy - Ještě držím pohromadě BEST OF se uskuteční ve čtvrtek 11. května 2017 od 17:00 hodin v prodejně SUPRAPHON musicpoint. Všichni jste srdečně zváni, vstup je volný.
    • Petr Janda - Ještě držím pohromadě BEST OF
      10.04.2017
      Květnové půlkulaté narozeniny jsou pravým důvodem poprvé shrnout Jandovu neolympickou tvorbu. Kompilace přináší to nejlepší z období po roce 1985, kdy se hitově osamostatnil v duetu s Petrou Janů. Od té doby opravdu "jede dál", ať už to byla dvě…