Pouze registrovaní uživatelé smějí přispívat do diskuze. Přihlášení

    Zpět

    Nymfy a Holka
    semtamťuk, 20.12. v 11:44

    Statisticky nejlepší písničky ze Sopky.
    Vemte to na zřetel, natočte moderní klip, tlačte to kam se dá. Holku z lidu vidím tak: Kombinace syrových záběrů na hrající kapelu ( záběr z koncertu, klidně č.b., rastr, zrnění, detaily na ruku, do ksichtu apod. ) - SLOKA - a crazy animace tý prodavačky růží (i ta piha by se hodila)- REFRÉN. A ať to pěkně odsejpá. Tyhle dvě věci ( plus dejme tomu Vím co nesmím ) pumpovat lidem do hlavy aspoň tak jako třeba ty nový Chinaski ("Zadarmo"?), aby na to pěkně vyskočili ze židlí na jarním turné. Propagaci koncertů ( a jejich rušení ) si samosebou pohlídat, nenechávat to na pořadateli.
    Olympic přece není nějaká vesnická zábavka.
    Mimo jiné se tam točí úplně jiný prachy ...

    RE:Nymfy a Holka
    Gepa, 20.12. v 14:13

    Mně tyhle všechny rady (nejen tvoje, semtamťuku, nechci tě urazit) připadají jak z rádce mladých svišťů. Ale když už ... tak se taky přidám. Vše se točí kolem toho, zda CD Sopka mohla být úspěšnější.

    Výběr skladby na singl a klip
    Můj názor je neměnný. Výběr singlu byl výtečný - "To není snadný" je naprosto jednoznačně nejlepší písnička z alba. Do rádia se rozhodně hodí nejlépe! Holku z lidu si moc nedovedu představit, že by masová rádia hrála. Podle mě je text minimálně na hraně - ne z mého pohledu coby fanouška, ale z pohledu toho, co slyším z rádia (pravda - poslouchám rádio jen občas v autě). Vím co nesmím je jiný případ - rádio bych přelaďoval i já. Jestliže se tady vyčítá, že jsou voleny jako singly cajdáky, tak pro tuto podle mne nejhorší skladbu alba je to další hřebíček do její rakve. Hodnotit klip jako tako takový - já na tu vizuální stránku moc nejsem. Neumím hodnotit.

    Klip jako spasitel prodejnosti alba ... ???
    Řekl bych, že vliv klipu na prodejnost alba má pouze u jiné muziky. Přesněji řečeno - u jiné cílové skupiny posluchačů. Jsem si naprosto jist, že by za pilotní singl (včetně klipového ztvárnění) mohla být vybraná jakákoli jiná skladba a výslewdek prodejnosti by byl totožný, jako u stávajícího singlu. Naproti tomu jsou interpreti, u kterých údajně stačí jen vypustit zprávu, že vydali nové album a prodává se samo. (Mohl bych uvádět konkrétní příklady ale speciálně na těchto stránkách jsou někteří "fandové" alergičtí na uvedení jména jakéhokoli jiného interpreta.) Je otázkou, zda se informace o vydání nového alba skutečně dostane ke všem fandům, kteří by si Sopku koupili. Neumím odpovědět.

    Kde je zakopaný pes?
    Proč tedy Sopka nedominuje české hitparádě v prodejnosti? Jednoduchá odpověď asi neexistuje, ale podle mého laického názoru je to vícero důvodů. To, že má Olympic dostatek fandů, dokazují koncerty a třeba i ty Čeští slavíci, kde sice už kapela nevyhrává, nicméně umístnění jsou po 40-ti letech velmi dobrá. Na koncertech chce drtivá většina lidí stejně slyšet Jasnou zprávu, Želvu, Dej mi víc své lásky, Okno mé lásky,.... Tady se nabízí několik otázek a odpovědi jsou hodně spekulativní a těžko říct, jestli je chceme slyšet. Když se kouknu na stránku IFPI, tak nevím nevím jestli si fanynka Ewy Farne, Luci Vondráčkové, Petra Koláře, Lucie Bílé koupí i CD Olympicu. Fanoušek Chinaski, Wanstových Vjecí, Kryštofu...? Asi jich taky moc nebude.

    RE:Nymfy a Holka
    semtamťuk, 20.12. v 15:52

    No však si při tom připadám důležitej(!). Aspoň někdy. Ale opravdu mě vadí, jak to dělaj blbě (teď nemyslím muziku). Já přece nechci aby sopka nebo Olympic vítězili v nějakejch podivnejch soutěžích, mě to je putna. Ale to, jak nakládaj s tím potenciálem mě dost děsí. I když to furt z různejch důvodů funguje.
    Opravdu si myslím, že ta popularita stojí a padá s Dynamitem, Jasnou zprávou atd… a natřískaný koncerty zajistí z velké části vzpomínky. Opravdu si myslím, že furt, i v roce 2007, by mohli mít i na víc.
    Mohli by klidně lákat i mladší a náročnější ? publikum – i když samozřejmě ne na ty ksichtíky jako třeba Krotký Bill. Skutečně mám dojem, že dobrej klip a výběr písniček do médií je hodně zásadní věc (a spoléhat pořád na to, že „se nějak nedaří, ale ty lidi nakonec vždycky přijdou a zajuchaj na Želvu, TAKŽE TO ASI DĚLÁME DOBŘE je na h .…“). Taky si myslím, že dneska to není vyhraněný stylem „Chinaski jsou bozi, Kabáti srágory“. Lidi se chtěj bavit a poslouchaj kdeco (když se jim to po pubertě srovná v šišce). Opravdu (možná bohužel) poslouchám širší okruh hudby než náš popstandart, takže mi ty srovnání vycházej trochu jinak. A spolu s mnoha kolegy diskutéry považuju singlovou píseň za průser. A opravdu, ale opravdu, to nikomu nevnucuju, je to všechno jen hra.
    A proč tady pro srandu neudělat průzkum mínění ? Propagujte dvě vaše nej (jen dvě!) písně ze Sopky – ať vidíme na čem jsme - Tohle chci, aby se určitě hrálo na koncertech a v rádiích :

    NYMFY
    HOLKA Z LIDU

    Pak to sesumírujem a Robas a spol. budou mít třeba o čem přemýšlet. Anebo taky ne. Nazdar.

    RE:Nymfy a Holka
    sniff, 21.12. v 12:16

    Ahoj vsem, pokusim se prilozit taky polinko. Hlavne bych rad reagoval na prispevek Daggie:

    ----------- zacatek citace -----------------
    Pokusím se vám vysvětlit výběr písně - propagačního singlu To není snadný. Ještě než k výběru dojde, obešleme CD se všemi písněmi všechna rádia, aby nám jejich hudební redaktoři sdělili, která píseň z CD přichází v úvahu, že by ji v jejich rádiu mohli zařadit do rotace. Několik rádií nám odpověděla, že na CD Sopka není píseň, kterou by hráli - hrají a budou nám hrát pouze staré písně. Většina z nich nereaguje vůbec a pokud tam ještě zavoláme, je nám sděleno, že nemají zájem o žádnou píseň. Pár regionálních rádií a rádio Blaník se shodly, že přichází v úvahu píseň To není snadný, takže jsme se podle toho zařídili, i když se většině z vás nelíbí, ovšem starší generaci se líbí.
    Myslím si ale, že není nic ztraceno pokud, vy,naši fanoušci, kromě psaní do naší diskuse, zavoláte do rádií - většina z nich má bloky "písně na přání" a řeknete si o píseň ze Sopky, kterou byste si přáli slyšet. Vaše zavolání je nejdůležitější, podle toho se rádia řídí. Zdá se, že zatím nikdo z fanoušků nevolá.
    ----------- konec citace ---------------------

    Narozdil od (asi) vetsiny z vas mam v tomto tu vyhodu, ze jsem v jednom hitovem prednim radiu 7 let delal. Predstava, ze radio vybira pisnicky do rotace podle toho, jak volaji fanousci nebo na zaklade toho, ze radio dostane v poste CDcko je trosku naivni.

    Takove hitove radio nasazuje do rotaci maximalne 5 novych pisnicek tydne, konzervativnejsi radia jeste min. Tech CDcek od ruznych vydavatelstvi hudebnimu dramaturgovi pristane za tyden na stole tak 20. Pokud uz si nektere poslechne, tak nemuze poslouchat vsechny pisnicky a jeste k tomu cele. Pokud nema duvod se u nektere pisnicky zastavit, jde CDcko na hromadu k ostatnim. K tomu, aby se dramaturg u nektere zastavil, ho musi bud vyrazne zaujmout ukazka (zacatek + refren) nebo ho presvedcit hudebni vydavatelstvi. Ta vetsi vydavatelstvi na to maji agenta, ktery obvolava a presvedcuje dramaturgy, aby si onu konkretni pisnicku poradne poslechli (ano, aspon zatim jenom poslechli). Vsechny z velkych vydavatelstvi jsem znal osobne, protoze navic jezdili s kapelama a snazili se navazovat blizsi vztahy, zvat dramaturgy na koncerty do VIP sektoru apod. - ono se pak lip presvedcuje, kdyz muze do telefonu rict "Hele cau, vcera v tom VIP stanu - to bylo dobry, co? Mel jsi co pit? A koukal jsem, ze se bavila i ta kocka s tebou - to byla manzelka? Aha.... No a co rikas te kapele? Dobry, ne? Jsem ti posilal minuly tyden jejich singl - poslechni si to, je to bomba, to musite zacit hrat, lidi po tom sili, uz to hrajou skoro vsechna radia."
    Vyse uvedeny priklad je samozrejme jen jeden z pouzivanych (a uz hodne prokouknuty ;-) ), tech cest je samozrejme mnohem vic - ale jen chci rict, ze konkurence je velka a pokud se o to nikdo intenzivne nestara, samo se to do radii nedostane. Odpoved a doporuceni muzete cekat tak od Dusana Kotory z Blaniku, nejslusnejsiho dramaturga v Cechach (Ahoj Dusane) ;-)

    Navic vydavatelstvi posilaji radiim zdravice natocene od interpretu primo pro to konkretni radio. A kdyz do vas takhle huci v pondeli, ve stredu, v patek a dalsi tyden zase, tak si tu pisnicku parkrat poslechnete. A pokud to je dobra pisnicka, po nekolika prehranich vam ta pisnicka (dobra) vleze pod kuzi a rikate si "ono to neni zas tak spatny - to bychom mozna mohli pristi tyden nasadit". No a jakmile to jde do rotaci v radiich, je vyhrano! Lidi to parkrat slysi a uz to maji pod kuzi.
    Ale poslat CDcko, cekat, ze se nekdo ozve sam, pripadne az teprve potom hledat, z ceho udelat singl, to mozna fungovalo v 1990, kdy radia hrala skoro vsechno, co prislo. Dneska to chce ostrejsi lokty, hudebni vydavatelstvi je taky byznys jako kazdy jiny.

    Verim, ze jsem si Daggie a Robase moc nepopudil a vezmou to spis jako tip zdarma do budoucna ;-)

    Preji prijemne svatky, navidenou mezi svatky v Kine MAT a pristi rok trochu vic Olympic!

    RE:Nymfy a Holka
    semtamťuk, 21.12. v 19:59

    Vynikající článek. Přečíst povinně.

    RE:Nymfy a Holka
    milanmilan2, 20.12. v 21:27

    Ahojky, k proražení do médií. Něco z toho už tady zmínila na diskusi Dagmar, ostatní názory přidávají fandové.
    S odstupem času se zdá, že Olympic měl zhruba tři vrcholy. Druhá polovina šedesátek je jasná, a v podstatě celá osmdesátá taky.
    A pak ? Já bych si tipnul tak 1994-1998, tj. alba Dávno a Brejle. To byl podle mne a pro mne 3. boom Olympicu. S Karavanou (1999) a Klony (2003) si sice asi udělal Olympic radost sám sobě jako muzikantům, ale obecně sdělné poselství pro širší okruh fanoušků to už asi moc nebylo.
    Písničky byly delší a složitější, texty takové nějaké jiné, bez údernosti a sdělnosti. Tam někde asi přestala Olympic hrát rádia - přitom takové Bejval jsem nebo Dám si tě klonovat bych si i na komerčnějších rádiích dovedl představit. Tedy já .... Co je to platné, že já ano, ale hudební redaktoři jaksi ne .... .
    Sopka je alespoň pro mne vysloveně písničková a poměr oblíbených-neoblíbených v porovnání s Karavanou a Klony se zase otočil.
    Jak jsem už ostatně psal u klipů, je otázka, jak vůbec nasazení klipu funguje. Pominu-li Eso, tak vlastně žádná hitparáda nikde není a Eso pro Olympic nebude asi zrovna esem v rukávu. V mediální oblasti se nevyznám, mohu se jen domnívat, že větší vydavatelská firma = více peněz na propagaci = menší nezávislost a nutnost více skákat, jak firma píská.
    Bestia se s Universalem, Sony Music, Monitor-EMI v tomto měřit asi moc nemůže. Třeba je to ovlivnitelné nápadem, švihem, překvapením. Mě se např. velbloudi na pěší zóně líbili moc a bylo to vidět a psalo se o tom. Klony už takové nebyly a co přijde se Sopkou je otázka.
    Nad okamžitou týdenní prodejností bych moc nesmutnil. Být první v týdnu může znamenat prodej např. 1000 ks a další týdny mohou být mnohem menší. Ostatně jsem kdysi před několika lety četl údaje, že alba Olympicu se neprodávají ve velkých okamžitých objemech, ale za to vytrvale a po dobu řady let. A to týdnové hvězdičky už po několika letech jsou nahrazeny jinými, nebo se rozpadnou atd.
    Synové do mne před lety " šili ", když v popularitě šla Lucie před Olympic. Říkal jsem jim, chlapci vydržte pár let, Olympic tu bude stále a bude točit a vydávat a čas Lucie je vymezen. Stalo se, kde je dnes Lucie ? Pražský výběr ? Olympic bude asi o něco trvanlivější a vytrvalejší. Pevně věřím že za dva tři roky zůstane Kabát v předsíni, a Olympic bude v obýváku. A ještě se budou prodávat 10-15 let stará olympická alba.
    Ostatně by mne zajímal jiný než týdenní údaj prodejnosti. A to velmi jednoduše - kolik čeho se prodalo od okamžiku, kdy to vyšlo ? Eviduje to někde někdo ?
    Ostatně je otázka, jestli má vůbec smysl se zabývat prodejností. Pak by už mne napadly jen takové komety ..... a ....... anebo ta mladá úspěšná hvězdička ...... případně ..... a vůbec.
    OLYMPICU hodně úspěchu do dalších let ! Milan.

    Zpět

    Leden 2018
    PoÚtStČtSoNe
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031
    Trenčín (SK) - V.I.P.
    Hradec Králové - V.I.P.
    Skalica (SK) - V.I.P.
    Strážnice - Olympic tour 2018

    Zobrazit všechny koncerty

    Galerie

    « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

    Přejít do galerie

    Ke stažení

    • Audio
    • Pozadí
    • Ostatní
    • Pro pořadatele

    Video

    Novinky e-mailem 

    Management Olympic 

    Dagmara Durecová
    dagmara@bestia.cz
    Telefon: 220 806 802
    Mobil: 602 320 109
    Skype: daggie23
    ICQ: 190043931
    Generální partner
    Hlavní partner
    Podporujeme

    Vytvořilo
    intencio s.r.o.

    • Výběr Olympic na 3 CD a DVD Petr Janda
      22.11.2017
      Máme pro vás dvě novinky – k výročí 55. let od založení kapely vyšlo 3CD Olympic 66 Nej +1, na němž najdete 67 písní z celého období, včetně novinky Ještě to nebalíme. Druhou novinkou je DVD Petr Janda v Berklee, které obsahuje záznam vystoupení…
    • Nové CD Martina Vajgla
      12.09.2017
      1. září vyšlo nové sólové album Martina Vajgla a zakoupit ho můžete například v našem e-shopu.
    • Přesun koncertu v Banské Bystrici
      27.06.2017
      Z důvodu onemocnění Petra Jandy (zápal plic) se přesouvá vystoupení v Banské Bystrici z 1.7.2017 na 22.7.2017. Vstupenky zůstávají v platnosti.
    • Petr Janda - křest alba
      03.05.2017
      In-store koncert a křest nového alba Petra Jandy - Ještě držím pohromadě BEST OF se uskuteční ve čtvrtek 11. května 2017 od 17:00 hodin v prodejně SUPRAPHON musicpoint. Všichni jste srdečně zváni, vstup je volný.
    • Petr Janda - Ještě držím pohromadě BEST OF
      10.04.2017
      Květnové půlkulaté narozeniny jsou pravým důvodem poprvé shrnout Jandovu neolympickou tvorbu. Kompilace přináší to nejlepší z období po roce 1985, kdy se hitově osamostatnil v duetu s Petrou Janů. Od té doby opravdu "jede dál", ať už to byla dvě…